جلسه بررسی نقاط ضعف و قوت ورزش کشتی مازندران در استانداری

جلسه بررسی نقاط ضعف و قوت ورزش کشتی مازندران در استانداری مازندران برگزار شد.

با حضور سلیلی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری، دلیری معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران و موسوی دبیر هیات کشتی استان مازندران، نشست بررسی وضعیت کشتی مازندران در دفتر اداره کل اجتماعی استانداری مازندران برگزار شد.

سلیلی در این نشست مازندران را مهد یلان و پهلوانان در رشته کشتی اعلام کرد و فقدان چرخه مدیریت قهرمانان در عرصه‌های ملی و کادر فنی فدراسیون را یکی از موانع توسعه این رشته دانست.

او در ادامه بهره گیری از ظرفیت کلیه صاحب نظران و کارشناسان را برای برنامه ریزی ریشه‌ای در راستای ارتقای موفقیت‌های کشتی لازم و حمایت مسئولان کشوری را از کشتی مازندران تکلیف دانست.

سلیلی پیگیری حقوق کشتی گیران را مورد اشاره قرار داد و بهره مندی از مربیان تاثیرگذار و سازنده و همگانی کردن کشتی علی الخصوص در روستا‌ها را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست حسین دلیری به تشریح آمار افتخارات حوزه قهرمانی استان و کشتی پرداخت و گفت: یک سوم مدال آوری درعرصه‌های بین المللی، آسیایی و جهانی متعلق به ورزشکاران استان مازندران است.

او با اشاره به کسب مقام قهرمانی نونهالان مازندران در کشور افزود: ورزشکاران این استان در همه رده‌ها قابلیت قهرمانی و کسب افتخار دارند.

دلیری گفت: بیشترین سهمیه المپیک پاریس توسط رشته کشتی کسب شد و در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز مازندران ۶۰ درصد مدال‌ها را به خود اختصاص داد.

بهرام موسوی نایب رئیس هیأت کشتی به برنامه ریزی این هیات در برگزاری اردو‌های تیم ملی اشاره کرد و افزود: میزبانی مازندران و برگزاری رویداد‌های بین المللی بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن استعداد‌های ورزش کشتی در مقاطع سنی مختلف است و واگذاری سالن‌های تخصصی کشتی به هیات‌های کشتی شهرستان‌ها و همکاری آموزش و پرورش برای تحقق مقوله استعداد یابی و استعدادپروری امری ضروری در توسعه کشتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.