هشدار محیط زیست لرستان نسبت به گردشگری در فصل زادآوری حیات وحش

معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: گردشگران برای ورود به مناطق طبیعی و گردشگری جوانب احتیاط را رعایت کنند چراکه در فصل زادآوری حیات وحش هستیم.

محمد نبی حسنوند  بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار توله‌های حیات وحش همراه آنها هستند نسبت به انسان احساس خطر بیشتری می‌کنند و در صورت ورود انسان به زیستگاه حیات وحش، احتمال حمله از طرف آنها وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مردم نسبت به عدم ورود به زیستگاه حیات وحش اظهار داشت: از مردم محلی و گردشگران انتظار می‌رود برای چیدن گیاهان بهاری با احتیاط کامل به زیستگاه حیات وحش و ارتفاعات وارد شوند چراکه ممکن است با حمله حیوانات، دچار آسیب شوند.

حسنوند با اشاره به اینکه هفته گذشته فردی از ساکنان روستا‌های سلسله خارج از مناطق تحت مدیریت مورد حمله خرس قرار گرفته است ادامه داد: با توجه به اینکه پراکنش خرس قهوه‌ای در سطح استان شرایط مطلوبی دارد افراد باید از ورود به زیستگاه این گونه جانوری پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: در این حادثه خرس مادر به دلیل داشتن توله، در تقابل با انسان دچار ترس و در نتیجه فرد به دلیل حمله خرس مصدوم شده است.

حسنوند اظهار داشت: با توجه به اینکه این فرد خارج از مناطق تحت مدیریت دچار مصدومیت شده است، از جانب سازمان حفاظت محیط زیست و در چارچوب موازین قانونی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: محیط زیست ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.