افشاگری پزشک عمانی از وضعیت تغذیه کودکان در غزه

پزشک عمانی که در غزه داوطلبانه حضور دارد، فاش کرد که کودکان در نوار غزه از شدت گرسنگی مجبور به خوردن اشیای عجیبی هستند.

«خالد الشموسی» پزشک عمانی که با به خطر انداختن جانش داوطلبانه در نوار غزه به بیماران و زخمی‌ها کمک می‌کند، در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» فاش کرد که کودکان در غزه از شدت گرسنگی و کمبود مواد غذایی اشیاء عجیبی را قورت می‌دهند.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»،الشموسی در این رابطه نوشت، یکی از این کودکان یک شیء فلزی را قورت داده بود که در نایش گیر کرد.

او با نشان دادن عکس رادیوگرافی گرفته شده از سینه این دختر بچه نوشت: کودکان غزه سکه‌های فلزی، سنگریزه و باتری‌های کوچک را از شدت گرسنگی قورت می‌دهند، مسوول این وضع ملت‌های عربی و اسلامی هستند، این یکی از آنها است که تنها ۸ سال دارد، یک سکه را قورت داده و آن حالا در نایش گیر کرده است.

این پزشک عمانی در ادامه نیز ویدیویی از داخل اتاق عمل و انجام جراحی حساسی روی یکی از این کودکان برای خارج کردن باتری کوچکی از معده‌اش را به اشتراک گذاشت.

الشموسی درباره این ویدیو نوشت: از شدت گرسنگی و کمبود امدادرسانی‌ها و غفلت کشور‌های همسایه، کودکان باتری می‌خورند و فکر می‌کنند آب‌نبات است، ما در اینجا یک باتری را که کودکی در غزه بلعیده بود، بیرون آوردیم.

مطالب منتشر شده از سوی این پزشک عمانی به شدت مورد توجه کاربران پلتفرم ایکس قرار گرفت و آنها خشم و اندوه خود را از مشاهده این تصاویر ابراز کردند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار