صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان

اداره کل هواشناسی گیلان هشدار سطح نارنجی مبنی بر تقویت سامانه بارشی و لزوم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی صادر کرد.

اداره کل هواشناسی گیلان در اطلاعیه‌ای با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی از تقویت سامانه بارشی از بعدازظهر فردا (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه) تا صبح سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در این استان خبر داد.

بر همین اساس طی این مدت، بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد (گاهی شدید)، مه آلودگی، رعد و برق، نقاط مستعد تگرگ، کاهش دما (به طور متوسط ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس در نقاط مختلف استان) پیش بینی شده است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها، جاری شدن سیبلاب و طغیان رودخانه ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در حمل و نقل جاده ای، لغزش و رانش زمین، ریزش سنگ، خسارت به کشاورزی، خسارت به سازه‌ها و برخورد صاعقه از جمله مخاطرات این سامانه است.

اداره کل هواشناسی گیلان به رعایت این تمهیدات نیز توصیه کرده است: احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، مدیریت ورود و خروج آب در زمین‌های کشاورزی و خزانه‌های برنج، تمهیدات لازم در بخش‌های مرغداری، گلخانه ها، باغداری، مزارع و ...، عدم توقف، استقرار و برپایی چادر‌های مسافرتی در حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر و محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده هنگام رعد و برق و تگرگ و سایر اقدامات پیشگیرانه.

در تعریف رنگ بندی هشدار نارنجی هواشناسی آمده است: اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده زیاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.