تکمیل پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی استان نیازمند تخصیص اعتبارات

مدیر شرکت توسعه زیرساخت حمل و نقل در استان کرمانشاه با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی استان نیازمند تخصیص اعتبارات است گفت : پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل این پروژه به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

الیاس سلیمانی مدیر شرکت توسعه زیرساخت حمل و نقل در استان کرمانشاه گفت : زیرسازی این پروژه در فاز اول ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل تا اسلام آبادغرب به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل هم در ۲ فاز کمربندی شرقی در مجموع ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه کرمانشاه به حمیل حدود ۲۰ درصد است.

وی تصریح کرد: سال گذشته فقط ۹۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شد در حالیکه قراداد اولیه آن یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و امروز با توجه به تورم این پروژه برای تکمیل حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر شرکت توسعه زیرساخت حمل و نقل در استان کرمانشاه در ادامه گفت: پنج پروژه راه اصلی گیلانغرب به سومار، بزرگراه اسلام آبادغرب - سرپل ذهاب - قصرشیرین، بهسازی سه راه قزانچی - روانسر- پاوه، بزرگراه کرمانشاه-کامیاران که جزو کریدور بزرگراهی میاندواب کرمانشاه است و کنارگذر پاوه یک ردیف اعتباری دارند.

به گفته وی سال گذشته در مجموع این پروژه‌ها ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشته که برای پروژه‌های گلانغرب به سومار، بهسازی سه راه قزانچی و کنارگذر پاوه تنها ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

سلیمانی با بیان اینکه راه گیلانغرب به سومار در مسیر زله زرد ۳۰ کیلومتر است و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کنارگذر پاوه هم زیر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: پروژه کرمانشاه به کامیاران تکمیل و فقط قراداد ۲۰ کیلومتر روکش دارد و این در حالی است که تکمیل پروژه گیلانغرب به سومار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و قراداد اولیه کنارگذر پاوه هم ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است و مشکل این پنج پروژه این است که فقط یک ردیف اعتباری دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای تکمیل این پنج پروژه ۲۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به شرایط تورمی در کشور، پیمانکاران هم با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو هستند و باید در سفر هیات دولت به استان حتما به دنبال افزایش اعتبارات برای این پروژه‌ها باشیم تا در کمترین زمان ممکن نسبت به تکمیل آنها اقدام کنیم .

برچسب ها: راه آهن ، ریل قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.