سیدحامد عاملی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت تحصیلی دانشآموزان لازم است در فصل تابستان برگزاری کلاسهای تقویتی به ویژه در مناطق محروم برنامهریزی شود.
او با تاکید بر اینکه با توجه به کمبود سرانه فضای آموزشی در استان افزایش کلاسهای درس در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای بهبود وضعیت تحصیلی دانشآموزان، لازم است در فصل تابستان برگزاری کلاسهای تقویتی بهویژه در مناطق محروم برنامهریزی شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: فضای آموزشی استاندارد از جمله مسائل مهم در ارتقای آموزش است و با توجه به عقبماندگی استان اردبیل در زمینه فضای آموزشی، افزایش این فضا در اولویت قرار دارد.
عاملی با اشاره به برنامه احداث ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل افزود: احداث بخشی از این کلاسها با اعتبارات استانی و ملی در حال انجام بوده و بخشی نیز در برنامه جذب اعتبار از محل سفر بعدی رئیسجمهور به استان اردبیل قرار میگیرد.
او تلاشهای خیرین مدرسهساز در راستای رفع کمبودهای فضاهای آموزشی در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: بخشی از اقدامات مدرسهسازی و افزایش سرانه فضای آموزشی را نیز خیرین متقبل شدهاند.
استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت قانونی ایجادشده از محل مولدسازی نیز گفت: در این زمینه نیز تعدادی از مدارس فرسوده در دستور کار است که از محل واگذاری این مدارس فضای آموزشی نوساز در اختیار آموزش و پرورش قرار میگیرد و لازم است حوزههای مربوط بدون تعلل اقدامات اجرایی و روند کار را سرعت بخشند.
عاملی با تاکید بر اینکه مدیران مدارس متوسطه دوم به برگزاری کلاسهای رفع اشکال و تقویتی اقدام کنند بر ضرورت مردمی شدن سپاس از معلم تاکید کرد و افزود: توجه به ارتقای تحصیلی و تربیتی دانشآموزان اصل اساسی است.
او گفت: در فصل تابستان باید با برگزاری کلاسهای تقویتی به ویژه در مناطق محروم در راستای بهبود وضعیت تحصیلی دانشآموزان اقدام و برنامهریزی شود.
استاندار اردبیل با یادآوری تأثیرگذاری پایه دهم تا دوازدهم متوسطه در کنکور سراسری دانشگاهها بیان کرد: توجه مدیران مدارس متوسطه دوم به برگزاری کلاسهای رفع اشکال و تقویتی دروس این پایهها برای نتیجهگیری بهتر در کنکور ضروری است.
عاملی نقش معلمان با تجربه و کارآزموده در ارائه آموزش با کیفیت به دانشآموزان را یادآور شد و تصریح کرد: لازم است دورههای کسب تجربه در زمینه شیوههای تدریس از معلمان پیشکسوت و بازنشسته برای معلمان جوان برگزار و زمینههای ارتقای تحصیلی دانشآموزان فراهم شود.
او با قدردانی از برپایی جشنهای سپاس در هفته معلم و تأکید بر ضرورت مردمی شدن سپاس از معلم، تصریح کرد: باید ارزش معنوی سپاس از معلم را در جامعه و در بین اقشار مختلف نهادینه کنیم چراکه معلم نقشی انسانساز دارد.