مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت با هیات‌های مختلف مهاجرین دیدار و گفتگو کرد.

اصغر بلوکیان مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت ضمن بازدید از هیئت‌های مذهبی اتباع و مهاجرین خارجی در مناطق مختلف مشهد مقدس، به برخی نکات و مشکلات مطرح شده از سوی خادمین افغانستانی هیئت رسیدگی نموده و قول رفع مشکلات حوزه هیئت‌های مذهبی جامعه اتباع و مهاجر را داد.

بلوکیان با اشاره به اربعین گفت: زائران غیرمقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر کشورها وارد می‌شوند، محل خروج آنها از مرز چذابه است. مسئله مهم این زائران بحث حمل و نقل است که تاکید شد تا زائران عزیز پاکستانی حتما باید با اتوبوس‌های خود وارد کشور شوند.

وی افزود: همچنین زائران افغانستانی نیز با اتوبوس‌ها و ون‌های مورد تایید مثل اتوبوس‌های پاکستانی در داخل کشور ما تا مرز عراق برای انتقال زائران تردد داشته باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت در خصوص زائران مقیم عنوان کرد: این عزیزان می‌توانند برای تهیه گذرنامه قانونی خود جهت ورود به کشور عراق از سند خادم که توسط فراجا اعلام شده است، اقدام کنند و از طریق دفاتر کفالت این اسناد را دریافت نمایند و سپس برای عبور از مرزشلمچه می‌توانند تردد کند.

بلوکیان ادامه داد: برآورد ما در اربعین 1403 عبور بیش از 500 هزار زائر مقیم ‌و غیر مقیم از مرزهای کشورمان به سوی عراق است، ما تمام تسهیلات ممکن را برای اتباع غیرایرانی قائل شده‌ایم و هرگونه خدمات مثل استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی در طول سفر این عزیزان در ایران به نحو شایسته‌ای‌ ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار