خسارت ۹ هزار میلیارد ریالی سیلاب به کشاورزی رشتخوار

بارش‌های تگرگ و جاری‌شدن سیل در هفته گذشته، افزون‌ بر ۹ هزار میلیارد ریال به باغ‌های پسته و کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

حسین باهوش گفت: بارش‌های سیل‌آسا و طوفان شدید موجب وقوع سیلاب‌ در رشتخوار و روستاهای مستعد شد و خساراتی به حوزه‌های کشاورزی، راه روستایی و شهری و زیر ساخت‌های آب و برق این شهرستان وارد شد.

وی ادامه داد: خسارات وارده به راه‌های حوزه استحفاظی رشتخوار با توجه به گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ۲۹ میلیارد ریال برآورد و میزان خسارات وارده به شبکه برق با توجه به گزارش مدیریت برق شهرستان مبلغ چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

فرماندار رشتخوار اضافه کرد: میزان خسارات وارده به شبکه آب بر اساس گزارش مدیریت آب و فاضلاب شهرستان مبلغ ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

بر اثر وقوع سیلاب در روستاهای فتح آباد و «درریز» یک خانواده در معرض سیل قرار گرفتند که با مدیریت اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان عملیات رهاسازی انجام شد و بدون هیچ‌گونه صدمه‌ای عملیات به پایان رسید.

بر اساس داده‌های آماری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار، از مجموع ۳۰ هزار هکتار مساحت کل اراضی کشاورزی این شهرستان، نیمی از آن به کاشت پسته اختصاص دارد و همچنین ۹۵ درصد از جمعیت ۶۵ هزار نفری رشتخوار به کشاورزی اشتغال دارند.

شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری تربت‌حیدریه و ۲۰۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

تربت‌حیدریه از جمله شهرستان‌های مهم و بزرگ خراسان رضوی با جمعیتی افزون بر ۲۲۵ هزار نفر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد، دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۲۹ روستا است و به عنوان قطب کشاورزی در تولید برخی محصولات رتبه‌های برتر کشوری یا استانی را در اختیار دارد.

برچسب ها: بارش باران ، تگرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار