آموزش و پرورش جایگاه خاصی در فراگیری دانش آموزان به فرهنگ صلح و سازش دارد

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ صلح و سازش بسیار مهم و اثرگذار است و جایگاه خاصی در فراگیری دانش آموزان به این فرهنگ خداپسندانه و خیرخواهانه دارد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه جمعی از مسولان واحدهای اداره کل توسعه حل اختلاف استان به مناسبت هفته مقام شامخ معلم با عبدالله حبیبی رئیس آموزش و پرورش خوزستان دیدار و گفتگو کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن گرامی داشت مقام معلم و تکریم معلمان و آموزگاران را بسیار ارزشمند دانست و گفت: معلمان در تربیت نسل جوان و آشنای دانش آموزان به فرهنگ صلح و سازش و ترویج آن اثرگذار هستند و باید از ظرفیت این عزیزان در این زمینه استفاده و بهره برد.

او می‌گوید: آموزش و پرورش نقش بی بدیل، مهم و اثرگذاری جهت ترویج فرهنگ صلح و سازش در تبیین و فراگیری دانش آموزان و نسل جوان به این فرهنگ خداپسندانه و خیرخواهانه دارد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با بیان اینکه آموزش و پرورش به همکاری دستگاه قضایی می تواند با برنامه راهبردی، کاربردی و مؤثر در ایجاد روحیه گذشت و بخشش بین دانش آموزان و تالیف کتاب و تدریس آن و ترغیب آنان به فراگیری فرهنگ اصلاح ذات البین و مصالحه و همچنین کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری، کمک شایانی داشته باشد.

 رئیس آموزش و پرورش خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه توسعه حل اختلاف استان در جهت اهتمام به ترویج فرهنگ صلح و سازش و راه اندازی هئیت های صلح در مدارس خوزستان، خواستار تعامل و همکاری گسترده بین این 2 مجموعه شد و برای نهادینه فرهنگ اصلاح ذات البین برای جامعه هدف اعلام آمادگی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.