رشد ۳۲ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرک سومار

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۳۲ درصدی ارزش و افزایش ۱۰ درصدی وزن کالا‌های صادراتی در فروردین‌ماه سال‌جاری از گمرک سومار خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : در یک‌ماهه نخست سال‌جاری از طریق گمرک سومار ۵۳ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن ۱۰۵ هزار و ۴۳۷ تن به خارج از کشور صادر شده که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۳۲ درصد و از لحاظ وزن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این میزان کالا‌های صادراتی از گمرک سومار شامل صادرات کالا‌های اظهار شده در آن گمرک و کالا‌های صادراتی دیگر گمرکات کشور است که از طریق گمرک سومار به عراق ارسال می‌شود.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: ۳۴ میلیون و ۶۹۵ هزار دلار آن به وزن ۵۰ هزار و ۳۸۳ تن کالا‌های اظهار شده در گمرک سومار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی ۱۲۱ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۶۴ درصدی داشته است.

وی آمار صادرات دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را ۱۸ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار به وزن ۵۵ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل از لحاظ ارزش ۲۵ درصد و از نظر وزن ۱۶ درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالا‌های صادراتی اظهار شده در گمرک سومار را میلگرد آجدار، سنگ مرمریت، کارتن خالی، ظروف یکبار مصرف، محصولات پلاستیکی و عمده کالا‌های صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را کاشی، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، میلگرد آجدار، شیشه جام و لبنیات عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.