ساخت سه شهرک گلخانه‌ای در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از مراحل ساخت سه شهرک گلخانه‌ای در ازنا، بروجرد و دورود خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:سه شهرک گلخانه‌ای در ازنا، بروجرد و دورود احداث می‌شود که با ساخت این شهرک ها تولیدات گلخانه‌ای لرستان افزایش می‌یابد.سید عماد شاهرخی با اشاره به تولید ۳۷۰ هزار تن محصولات باغی در لرستان افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در استان نیاز به حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به تعریف زنجیر‌ی ارزش گل محمدی و ماهیان سردابی در استان گفت:تلاش می‌کنیم زنجیر‌ی ارزش چرم و کفش را هم تکمیل کنیم.

شاهرخی با اشاره به ۵۸۰ هزار تن تولید گندم در لرستان افزود:کشت و برداشت مکانیز‌ی نخود و مبارزه با علف‌های هرز در سطح هزار هکتار از اراضی دلفان انجام شده است.

وی با بیان اینکه واحد‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی در لرستان فاقد سرمایه در گردش هستند، اعلام کرد: توافق اولیه‌ای با بنیاد تعاون برای خرید بخشی از محصولات کشاورزان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به انعقاد قرارداد برای فراوری ۳۰۰ تن از انجیر پلدختر، افزود: ۳۰ تن انجیر این شهرستان در سال گذشته فرآوری شده است.

شاهرخی با بیان اینکه ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی به چرخه‌ی تولید وارد شده‌است، گفت: شش‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل ساخت واحد‌های پرواربندی و گاو‌های شیری در لرستان نیاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.