جشنواره شیخ بهایی؛ رویدادی برای حل چالش‌های کشور از طریق توسعه اقتصاد دانشی و سرمایه‌گذاری

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: جشنواره شیخ بهایی؛ رویدادی برای حل چالش‌های کشور از طریق توسعه اقتصاد دانشی و سرمایه‌گذاری است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نشست خبری هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد فن‌آوری و فن آفرینی کشور است که با حمایت و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل مسائل و چالش‌های کشور، توسعه اقتصاد دانشی، تامین مالی و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوظهور و پیشرفته دنیا را دنبال می‌کند.

قاسم مصلحی  با اشاره به اهمیت این جشنواره افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان مُبدع این جشنواره ملی و با توجه به نیاز جامعه در زمینه کارآفرینی در عرصه فناوری، مسئولیت برگزاری این رویداد را بر عهده دارد و  اکنون پس از برگزاری موفق هفده دوره از این جشنواره، شاهد برگزاری هجدهمین دوره این رویداد ملی در اصفهان در روز‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه هستیم.

او گفت: در حال حاضر حدود ۷۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان در این شهرک وجود دارد که برای ۹۵۰۰ نفر از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل ایجاد کرده است. درصد قابل توجهی از این شاغلان سطح تحصیلات بالایی دارند و تاکنون دستاورد‌های زیادی برای رفع نیاز‌های صنعت و جامعه انجام داده‌اند.

مصلحی اشاره کرد: یکی از نکات مهم درباره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، استمرار آن تا این دوره است که در کمتر رویدادی دیده می‌شود. این جشنواره زمانی که هنوز به موضوع کارآفرینی پرداخته نشده بود، با عنوان جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی شکل گرفت، اما پس از آن در زمینه کارآفرینی تخصصی در موضوع فناوری به کار خود ادامه داد و به جشنواره فن‌آفرینی ملی شیخ بهایی تبدیل شد.

او تصریح کرد: جشنواره شیخ بهایی قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد فن آوری و فن آفرینی کشور است که با حمایت و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل مسائل و چالش‌های کشور، توسعه اقتصاد دانشی، تامین مالی و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوظهور و پیشرفته دنیا را دنبال می‌کند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: زیست بوم فناوری بازیگران مختلفی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به صنایع بزرگ، دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری، سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اشاره کرد. یکی از قابل توجه در اصفهان، حضور صنایع بزرگ همچون فولاد مبارکه و پتروپالایش اصفهان در عرصه فناوری و نوآوری به منظور سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

مصلحی اظهار کرد: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی دارای دو بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای است. قسمت مسابقه‌ای جشنواره در دو بخش طراحان کسب‌وکار و فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری برگزار می‌شود که هر بخش ضوابط و شرایط مخصوص خود را برای ورود شرکت‌ها داشت.

او  گفت: فروش داخل کشور محصولات و خدمات فناورانه و دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال پیش ۲۰۰ هزار میلیارد و گردش مالی این مجموعه ۳۵۰ هزار میلیارد ریال بود. کمک به توسعه صادرات در حوزه محصولات دانش‌بنیان و فناور از مهمترین اهداف ما در برگزاری جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی است و همواره می‌کوشیم با برپایی هر چه بهتر آن، سهم بیشتری در صادرات کشور داشته باشیم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: در این رویداد، سه جایزه ویژه «آب»، «مدیریت شهری» و «فناوری صنعت‌ساز» نیز برنامه‌ریزی شده است. جایزه فناوری صنعت‌ساز به‌منظور گرامیداشت مرحوم زین‌الدین به برترین طرح‌های فناورانه‌ای که به تولید انبوه رسیده و تبدیل به کارخانه شده باشند این جایزه اعطا خواهد شد.

 هجدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.