نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

مساجد، باید جایگاه محوری خود در جامعه اسلامی را احیا کنند

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اظهار تاسف از کمرنگ شدن نقش مساجد در سال های اخیر گفت: مساجد، باید جایگاه محوری خود در جامعه اسلامی را احیا کنند.

به مناسبت دهه کرامت مدیر و مسئولان خادمیاران رضوی با حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفت و گو کردند. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در این دیدار با اشاره به نقش و کارکرد مسجد در اسلام گفت: از همان صدر اسلام و زمان حضرت رسول اکرم(ص) مساجد، نقش محوری در جامعه مسلمین ایفا می کردند، به گونه ای که مسجد در حوزه های مختلف جامعه از مسائل عبادی و ترویج دین گرفته تا رتق و فتق مشکلات مسلمین و حتی رسیدگی به امور جهاد و دفاع از مرزهای اسلامی و تجهیز سپاه نقش مرکزی و اساسی داشته است.

وی افزود: در جریان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز مساجد به عنوان پایگاه و مرکز ساماندهی مبارزات انقلابی، اعزام رزمندگان، تجمیع و ارسال کمک های پشت جبهه نقش محوری خود را به خوبی ایفا کرده اند، به طوری که طبق آمار درصد بالایی از رزمندگان اسلام از دامان مساجد برخاسته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اظهار تاسف از کمرنگ شدن نقش مساجد در سال های اخیر بیان کرد: متاسفانه از یک زمان به بعد، مساجد کارکرد محوری خود را از دست داده اند و ارتباط جوانان با مساجد کاهش یافته است.

وی به دوران حضور خود در کیش به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهر اشاره ای کرد و بیان داشت: حضور من در این شهر سبب شد تا بیش از پیش به نقش سازنده و ظرفیت موثر مساجد در پیوند دادن جامعه به ویژه نسل جوان با دین و باورهای الهی پی ببرم؛ بنابراین زمانی که در سمت امام جمعه کرمان مشغول به خدمت شدم سعی کردم تمرکز خود را بر ایجاد تحول در کارد مساجد متمرکز کنم.

وی شمار مساجد در کل استان کرمان را در حدود ۴ هزار مسجد اعلام کرد و گفت: طبق آمار از این تعداد، ۵۰۰ مسجد در شهرستان کرمان و حدود ۲۷۰ مسجد در شهر کرمان قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: زمانی می توانیم کارکرد محوری و متمرکز مساجد را احیا کنیم که مسجد هر محله تمامی امور مرتبط با ساکنین آن محله را علاوه بر مسائل عبادی و معنوی مورد توجه جدی قرار دهد و مسجد بایستی چنان فعال باشد تا بتواند تمامی مشکلات اجتماعی و اقتصادی ساکنین محله اعم از توجه به امور بیماران و نیازمندان و حتی نظارت بر ایجاد امنیت در محله را تحت نظارت و ساماندهی خود قرار دهد.

وی با بیان این نکته که محوریت قرار گرفتن مساجد نباید تشکیلات اداری به خود بگیرد، تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)‌ هم بر این است که مساجد از شئون ولایت هستند و در هر شهر، صرفا باید زیر نظر مستقیم نماینده ایشان در آن شهر قرار بگیرند و سایر نهادها از سپاه و بسیج گرفته تا شورای تبلیغات اسلامی و اوقاف به صورت بازوهای کمکی در این امر یاری رسانند.

برچسب ها: دهه کرامت ، نسل جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.