رشد یک میلیون نفری بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس کرمانشاه

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از رشد یک میلیون نفری بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس استان در سال راهیان نور گذشته خبر داد.

یونس عزیزی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به رکوردشکنی بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در دو سال گذشته، گفت : در سال راهیان نور گذشته - سال راهیان نور از اردیبهشت هر سال و با صعود سراسری هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در استان کرمانشاه آغاز و تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد- شاهد بازدید بیش از ۳.۳ میلیون نفری هموطنانمان از یادمان‌های دفاع مقدس در استان بودیم که نسبت به سال راهیان نور قبل از آن رشد قریب یک میلیون نفری داشته است.

عزیزی اضافه کرد: در سال راهیان نور دو سال قبل شاهد بازدید ۲.۲ میلیون نفری هموطنانمان از یادمان‌های دفاع مقدس استان بودیم که این آمار هم به نوبه خودش نوعی رکوردشکنی محسوب می‌شد و در حالی محقق شد که تا پیش از آن و حتی قبل از شیوع بیماری کرونا هم بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس استان از ۱.۲ میلیون نفر در سال بیشتر نشده بود.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به چهار فصله بودن اعزام کاروان‌های اردو‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی استان کرمانشاه، تصریح کرد: کرمانشاه در حالی از جاذبه‌های فراوان در حوزه راهیان نور برخوردار است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و شرایط اقلیمی و آب و هوایی مساعد، در همه ایام سال می‌تواند پذیرای کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور باشد.

عزیزی با بیان اینکه استان کرمانشاه محل آغاز و پایان جنگ تحمیلی بوده و ظرفیت‌های زیادی برای توسعه اردو‌های راهیان نور دارد، تاکید کرد: این استان در سال‌های اخیر با استقبال خوب کاروان‌های راهیان نور مواجه شده است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه یادمان مرصاد پربازدیدکننده‌ترین یادمان استان کرمانشاه به شمار می‌رود، گفت: این یادمان به واسطه قرار گرفتن در مسیر تردد زوار عتبات عالیات، زائران فراوانی به ویژه در ایام پیاده‌روی اربعین دارد.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای بازی دراز در شهرستان سرپل‌ذهاب دومین یادمان پربازدید استان کرمانشاه است، یادآور شد: یادمان بازی دراز یکی از یادمان‌های مطرح کشور بوده و ویژه برنامه آغاز سال راهیان نور کشور اردیبهشت‌ماه هر سال همزمان با سالروز عملیات بازی دراز در ارتفاعاتی به همین نام در استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه شش یادمان فعال دیگر شامل یادمان شهید بهشتی قصرشیرین، یادمان مطلع الفجر گیلانغرب، یادمان شهدای ۲۶ مرداد پاوه، یادمان بانه دار (شیخ صله) ثلاث باباجانی، یادمان شهید شیرودی و یادمان پادگان ابوذر سرپل ذهاب دارد.

وی با بیان اینکه روی کیفیت بخشی اردو‌های راهیان نور غرب کشور تمرکز می‌کنیم، گفت: در کنار برنامه‌ریزی برای توسعه کمی اردو‌های راهیان نور، در تلاشیم به سمت و سویی برویم که اردو‌های راهیان نور عمومی را سمت اعزام نوبت اولی‌ها سمت و سو دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.