از واژگونی خودرو با ۳ کشته تا کشف مواد مخدر در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۳ کیلو تریاک در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از دستگیری قاچاقچیان و کشف ۲۳ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی بوانات، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر بوانات هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۲۳ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در صندلی و صندوق عقب جاساز شده بود را کشف کردند.

سرهنگ مزارعی با اشاره به دستگیری راننده و سرنشین، اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

واژگونی پیکان با ۳ کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمال فارس از واژگونی سواری پیکان و کشته شدن ۳ نفر و مصدومیت ۲ تن دیگر خبر داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: در پی اعلام یک فقره واژگونی خودرو در محور مواصلاتی داراب - فسا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس راه به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سواری پیکان حامل ۵ سرنشین منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه ۳ نفر فوت و ۲ سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه علت این حادثه، بی توجهی به جلو از سوی راننده اعلام شده است، گفت: رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی می‌تواند از بروز اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری کند.

اعتراف سارقان به ۱۵ فقره سرقت در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۵ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ آرش بخشایی مطلق فرمانده انتظامی سروستان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از مزارع و باغات در سطح شهرستان سروستان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فنی و تخصصی در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سروستان با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از مزارع، باغات اماکن خصوصی و دولتی اقرار کردند، افزود: در این خصوص ۴ نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر 

شدند.

سرهنگ بخشایی مطلق با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه مالخران مقداری اموال مسروقه شامل لباسشویی، ال‌ای دی، پیکور برقی، موتور‌های کولر، آیفون تصویری و دستگاه چمن زن کشف شد، گفت: 

کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف بیش از ۸ میلیارد ریال سیگار قاچاق در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی مهر از توقیف سیگار‌های قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی فرمانده انتظامی مهر اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این فرماندهی هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک شدند و آن را با اقدامات فنی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۳۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش سیگار‌های مکشوفه را ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق موتورسیکلت در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: ماموران انتظامی استهبان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در حال حرکت بود مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که موتورسیکلت مسروقه است، گفت: سارق در بازجویی اولیه به ۲ فقره سرقت نیز اقرار کرد.

فرمانده انتظامی استهبان تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

عاقبت متهم

اجرای طرح آرامش در شهرستان لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از اجرای طرح آرامش در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد بیان کرد: در جهت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و دستگیری مجرمان، طرح آرامش در شهر با بهره گیری از توان پلیس‌های تخصصی، کلانتری مرکزی و پاسگاه‌ها اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح ۹ نفر خرده فروش و ۱۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر و جمع آوری شدند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه متهمان به مرجع قضایی و کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند و ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان نیز توقیف شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید و فروش مواد مخدر را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

موتورسیکلت سرقت شده از شیراز در فراشبند کشف شد

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت اله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند، اظهار کرد: ماموران انتظامی فراشبند هنگام گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت که به صورت ماهرانه‌ای در اطراف زمین‌های کشاورزی و زیر بوته‌ها مخفی بود، مشکوک شدند.

او افزود: مأموران در استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور در سال ۹۶ در شهرستان شیراز مورد سرقت واقع شده است.

فرمانده انتظامی فراشبند با اشاره به این که تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد، گفت: پیشگیری از جرائم نیازمند عزم همگانی بوده و هدف پلیس از اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرائم و از همه مهم‌تر جلب اعتماد عمومی شهروندان است.

محل فروش و استعمال مواد افیونی پلمب شد

فرمانده انتظامی فسا گفت: ماموران پلیس، محل فروش مواد مخدر و پاتوق استعمال معتادان را در یکی از محلات پلمب کردند.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در اجرای طرح آرامش در شهر با هدف برخورد با سوداگران مرگ و خرده فروشان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر منزلی در یکی از محلات شهر که از آن برای فروش و استعمال مواد استفاده می‌شد را شناسایی کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از محل، ۹ گرم مواد صنعتی آماده فروش را کشف و ۳ نفر خرده فروش و معتاد نیز حین استعمال مواد افیونی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دستگیر شدگان با پرونده متشکله روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: منزل که پاتوق فروش و استعمال مواد و موجب نارضایتی اهالی محل شده بود، پلمب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار