تشدید فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی کشور از ۲۳ اردیبهشت ماه

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: یک سامانه بارشی از امشب وارد کشور شده و نواحی غرب و شمال غرب کشور را درگیر می‌کند.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  از  اواخر وقت امشب موج بارشی از سمت شمال‌غرب وارد کشور می‌شود گفت: فردا ۲۳ اردیبهشت ماه با گسترش فعالیت سامانه بارشی، در برخی نقاط شمال‌غرب، غرب استان گیلان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود که در برخی نقاط گردوخاک را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از اواخر وقت فردا در دامنه‌های جنوبی البرز و روز دوشنبه  علاوه بر این مناطق در برخی نقاط جنوب‌غرب و استان مازندران رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی  را شاهد خواهیم بود. در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

 به گفته مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه  از شدت بارش‌ها در غرب کشور کاسته می‌شود، ولی در برخی ساعات در سایر مناطق  اعلام شده و همچنین در شمال‌شرق و برخی نقاط جنوب کشور بارش پیش‌بینی شده است.

ضیائیان  تاکید کرد: روز چهارشنبه  در نواحی شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، مرکز، استان‌های ساحلی دریای خزر، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی نقاط غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و گفت: از ظهر یکشنبه تا سه‌شنبه این هفته افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا را در خلیج فارس شاهد خواهیم بود.

ضیائیان توضیح داد: سامانه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد(باد جنوب شرقی) و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در محدوده ۱.۵ متر و بیشتر در مناطق ساحلی و دور از ساحل می‌شود و روز یکشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس با این شرایط جوی مواجه خواهند شد.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی نسبت به خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی هشدار داد.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
آهان
آخرین اخبار