اعزام ۱۶۰۲ زائر از خراسان جنوبی به حج تمتع

خرداد امسال هزار و ۶۰۲ زائر از خراسان جنوبی در قالب ۱۱ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

دستگردی مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: امسال ۱۶۰۲ نفر در قالب ۱۱ کاروان عازم سرزمین وحی و حج تمتع خواهند بود که برنامه‌ریزی اولیه این است اعزام‌ها در ۴، ۵ و ۶ خرداد صورت بگیرند.

او افزود: اعزام‌ها از فرودگاه شهید کاوه بیرجند انجام می‌شود و ۹ کاروان متعلق به زائران شیعی و دو کاروان اهل سنت است. 

دستگردی بیان کرد: ۶ کاروان مربوط به مرکز استان و ۵ کاروان مربوط به باقی شهرستان‌ها است که ۸۷۲ نفر خانم و ۷۷۳ نفر آقا هستند. 

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داشت: جوان‌ترین زائر استان ۱۹ ساله و مسن‌ترین آنها ۸۸ ساله است و میانگین سنی زائرین ۵۷ سال است. 

او عنوان کرد: دغدغه ما این است که زائر با آمادگی و شناخت کافی در مراسم حضور پیدا کند که در همین جهت آموزش‌ها و همایش‌های متمرکزی برگزار می‌شود و همچنین بحث یاوران حجاج را داریم و تمام تلاشمان این است که یاوران از خود زائرین باشد تا از تعداد عوامل کم شده و به آمار تعداد زائرین اضافه شود.

دستگردی به بحث حج عمره اشاره و تصریح کرد: ۶۱۷ ثبت نامی برای حج عمره داشتیم ولی به دلیل مشکل هواپیمایی از این آمار کاسته شد و دو کاروان از استان اعزام شد که اولین کاروان برگشته و کاروان بعدی یازدهم عازم سفر شده و بیست و سوم به استان برمی‌گردد؛ پیگیر هستیم تا بعد از عملیات حج، مجددا حج عمره راه بیافتد، ثبت نامی‌های ما از سال ۹۴ است که طبق اعلام اولویت بندی‌ها زائرین به حج اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار کرد: در مورد عتبات عالیات نیز ترتیبی به وجود آمده تا افرادی که نمی‌توانند با هزینه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به این سفر اعزام شوند، از کاروان‌های ارزان قیمت با قیمت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان استفاده کنند که از هم استانی‌ها می‌خواهیم فقط به دفاتر رسمی عتبات عالیات مراجعه کرده و از ثبت نام در کاروان‌های غیر از آن پرهیز کنند.

برچسب ها: حج ، حج تمتع ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.