شهریار افندیزاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه در شهر تهران گفت: مکانیابی و طراحی ایستگاههای شارژ وسایل نقلیهبرقی به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت با درنظر گرفتن معیارهای ترافیکی اثرسنجی ترافیکی، زیرساختهای برقی (دیماند و تامین برق ایستگاهها) و مکانیکی مورد نیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهمترین موضوعاتی است که در این طرح دنبال میشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: درحال حاضر، این سازمان جانمایی ایستگاههای شارژ اتوبوسها و تاکسیهای برقی را با کمک سامانه اطلاعات مکانی (GIS) انجام میدهد؛ بهگونهای که در مرحله نخست، مهمترین معیارها در مکانیابی ایستگاههای شارژ با کمک سامانه اطلاعات مکانی شناسایی و سپس با لحاظ کردن لایههای اطلاعاتی از جمله؛ لایههای دسترسی به شبکه ارتباطی، پارکینگها، ایستگاههای حمل و نقل همگانی، تراکم جمعیت و... عملیات اجرایی پروژه آغاز میشود.
افندی زاده انتخاب بهینه محل شارژ خودروهای الکتریکی را در توسعه زیرساختهای حمل و نقل برقی دارای اهمیت خواند و افزود: از آنجا که هزینه اجرای پروژههای حمل و نقل مانند احداث ایستگاههای شارژ اتوبوس و تاکسی برقی، تامین فضای اختصاصی برای توقف وسایل نقلیه در موقعیتهای پیشنهادی و عدم پسزدگی صف آنها به معابر اطراف بسیار بالاست، مکانگزینی این ایستگاهها با استفاده از سامانه اطلاعات مکانی قبل از اجرای آنها، در کاهش هزینهها و تصمیمسازیهای مدیریتی و کارشناسی بسیار موثر خواهد بود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقیسازی ناوگان را از دیگر موضوعات مهم در طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه در شهر تهران دانست و خاطرنشان کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل، تدوین مدل قیمتگذاری و هزینه شارژ و نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت برقی، از مواردی است که در طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه مدنظر قرار گرفته است.
افندیزاده با تاکید بر رویکرد گسترش استفاده از سیستمهای حمل و نقل برقی تصریح کرد: با توجه به تقاضای سفرها و حجم بالای ترددها و نیاز روزافزون به تامین امکانات اولیه و زیربنایی، استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی و مکانی برای تلفیق اطلاعات لازم در حوزه حمل و نقل، ضروری است.
به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، این سازمان، پیش از این ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی را در مناطق مختلف تهران با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژ راهاندازی کرده و تدارک پروژههای مربوط به زیرساختهای حمل و نقل برقی را برای کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای خدمترسانی به شهروندان ادامه خواهد داد.
آفرین ،درود بر کرمان موتور کمپانی(KMC)
آرزوی موفقیت روز افزون در تولید خودروهای بروز و قوی و ایمن و آرزوی پیشرفتی چندین برابری برای این کمپانی خوب و خوشنام کشورمان و شهر با تمدن کرمان
خودروسازی ما اگر عاقل باشد و این رقابت شدید جهانی را ببیند باید به تولید دهها ملیون دستگاه در سال فکر کند و هیچگاه سرعت تولید خودروهای پاک را محدود نسازد و تا در آینده این صنعت در جهان هم کشورمان حرفهایی برای گفتن داشته باشد
کاش مسولان ما این فرصتها برای اینکه ایران عزیز ما هم از دیگر کشورهای پیشرفته در زمینه خودروهای برقی عقب نیفتد تلاش های خوبی بخرج دهند
زمانی چین و پایتختش پر بودند از دوچرخه و حالا دارای ابرشهرهایی پاک و مدرن و آرام است
ما هم فرصتهای حمل و نقل سریع و پاک و پر شتاب برقی را نباید از دست بدهیم
اکنون با پیشرفت دانش کاش همین اتفاق برای جایگاههایی فراوان شارژ برقی در سراسر کشورمان بیفتد و همه شهرها رقابت شدیدی را برای مجهز شدن به این ناوگان پاک بیاری خدای بزرگ آغاز کنند و از اینهمه آلودگی و روغن ریزی و صدا و...و..و...رهایی یابیم
و به امید دیدن شهرهایی پاک با خودروهای پاک تمام برقی