وقتی آمریکا مدعی توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی می‌شود

اسماعیل ثوابته گفت: از زمان آغاز جنگ و نسل‌کشی همه جانبه ارتش رژیم اشغالگر در غزه با صراحت اعلام کرده‌ایم که همکاری آمریکا با رژیم اشغالگر ادامه دارد و تسلیحات مختلفی را در اختیار اشغالگران صهیونیست برای کشتار فلسطینیان قرار می‌دهد.

واشنگتن ارسال یک محموله شامل ۱۸۰۰ بمب ۹۰۰ کیلوگرمی و ۱۷۰۰ بمب ۲۲۵ کیلوگرمی را متوقف کرده است. این محموله که ارسال آن دست‌کم برای دو هفته تعلیق شده شامل مهمات تهاجم مستقیم مشترک ساخت بوئینگ و بمب‌های کوچک قطر (SDB-۱) است. مهمات تهاجم مستقیم مشترک ابزاری است که بمب‌های هدایت‌ناپذیر را به بمب‌های هدایت دقیق تبدیل می‌کند.

بمب‌های کوچک‌قطر نیز بمب‌های هدایت دقیق حامل ۱۱۵ کیلوگرم مواد منفجره است. این محموله بخشی از بسته کمک‌های تصویب‌شده پیشین به رژیم صهیونیستی است و جدا از بسته کمک جدید ۹۵ میلیارد دلاری است که در ماه آوریل در کنگره ایالات متحده تصویب و با امضای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اجرایی شد!

 ادعای حمایت از حقوق بشر

مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند چنین اقدامی را نماد حمایت از حقوق بشر نشان دهند تا بلکه کمی از اعتراضات گسترده در غرب بر سر مشارکت مطلق واشنگتن و اتحادیه اروپا در نسل‌کشی کودکان غزه کاسته شود. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا گفت که این کشور با توجه به وقایع اخیر رفح در حال بررسی کمک‌های امنیتی کوتاه مدت است!

این در حالی است که واشنگتن عملیات میدانی در رفح را کماکان به همراه صهیونیست‌ها پیش می‌برد و اتفاقا در کشتار روز‌های اخیر در رفح نیز دخیل بوده است. دروغ‌پردازی‌ها و وقاحت مقامات کاخ سفید در این خصوص تمامی ندارد.

لوید آستین در این خصوص می‌گوید: «ما از ابتدا صراحتا گفته بودیم که اسرائیل نباید بدون در نظر گرفتن و محافظت از غیرنظامیانی که در میدان جنگ هستند، دست به عملیات گسترده در رفح بزند.»

با این حال لوید آستین اشاره‌ای به نقش مستقیم و بی‌واسطه کشورش در بمباران مناطق غیرنظامی خان یونس و غزه که منجر به شهادت هزاران کودک و زن بی‌پناه شده، نکرده است. بیش از یک میلیون غیر نظامی فلسطینی در رفح پناه گرفته‌اند که بسیاری از آنها پیشتر از دیگر نقاط غزه در دستورات تخلیه‌ای که ارتش اسرائیل صادر کرده به این منطقه کوچ کرده‌اند. در چنین شرایطی خشم جهانی از صهیونیست‌ها و آمریکا در حال فوران است و مقامات دولت بایدن قصد دارند در یک عملیات تبلیغاتی نخ‌نما و ساده مانع از تبلور آن شوند! 

مقامات رژیم صهیونیستی در بیش از این هفت‌ماه با به کارگیری بمب‌های ۹۰۰ کیلویی آمریکایی در محیط‌های متراکم غیرنظامی، افراد زیادی را به شهادت رساندند.

بنابر اعلام سازمان ملل متحد، علاوه بر خسارات مستقیمی که این بمب‌ها به بار می‌آورند، فشار ناشی از انفجار آنها می‌تواند منجر به پارگی ریه‌ها و از هم پاشیدن حفره‌های سینوسی شود و اندام قربانیان را به فاصله چند صد متری محل انفجار پرتاب کند.

کمیسیون بین‌المللی صلیب سرخ سال ۲۰۲۲ در گزارشی اعلام کرد که استفاده از چنین مهمات منفجره‌ای در مناطق پرجمعیت، تبعات بسیار سختی دارد. با این حال رژیم صهیونیستی و آمریکا، در ماه‌های سپری شده از جنگ غزه بار‌ها از این بمب‌ها استفاده کرده‌اند. در چنین شرایطی، ژست حقوق بشری آمریکایی‌ها بیش از هر زمان دیگری وقیحانه به نظر می‌رسد! 

دولت بایدن رسما دروغ می‌گوید

دیوان بین‌المللی کیفری وفق اساسنامه خود به بررسی جنگ غزه می‌پردازد. بر اساس اساسنامه این نهاد، اگر با بررسی حمله‌ای مشخص شود خسارات وارده یا کشتار غیرنظامیان در مقایسه با هرگونه مزیت مستقیم نظامی «به وضوح بیش از حد» بوده است، آن حمله در زمره جنایات جنگی قرار می‌گیرد. این قاعده به صورتی دقیق و کامل، در خصوص بمب‌های آمریکایی به کار رفته در جنگ غزه صدق می‌کند. اسماعیل ثوابته، مدیر کل دفتر رسانه‌ای حماس در این خصوص تاکید کرده که دولت آمریکا شریک تمام طرح‌های رژیم صهیونیستی برای قتل‌عام در غزه است و ادعای آمریکا برای توقف عرضه سلاح به اشغالگران فقط نوشته‌ای روی کاغذ است. 

ثوابته در این خصوص می‌گوید: «ما همواره اعلام کرده‌ایم که دولت و رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای گمراه کردن کشور‌های جهان هستند. آنها همیشه سعی می‌کنند شایعاتی را منتشر کنند تا کار‌های خود را به دروغ مطابق قوانین بین‌المللی جلوه دهند. از زمان آغاز جنگ و نسل‌کشی همه جانبه ارتش رژیم اشغالگر در غزه با صراحت اعلام کرده‌ایم که همکاری آمریکا با رژیم اشغالگر ادامه دارد و تسلیحات مختلفی را در اختیار اشغالگران صهیونیست برای کشتار فلسطینیان قرار می‌دهد.»

اسماعیل ثوابته گفت: هزار بمب و موشک به کارگرفته شده در ۵ ماه اول جنگ از سوی دولت آمریکا در اختیار اشغالگران قرار گرفت تا کل مناطق مسکونی را از بین ببرد. دولت آمریکا در این نسل‌کشی دست دارد و بایدن یک جنایتکار جنگی و دستش به خون مردم فلسطین، از جمله بیش از ۱۴هزار کودک، نزدیک به ۱۰ هزار زن و بیش از ۴۰ هزار شهید آغشته است.

منبع: جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار