پیامی مهم از سفر مقام معظم رهبری به کردستان:

از توانمندی‌های کردستان غافل نباشید!

مقام معظم رهبری در سفر تاریخی شان به کردستان در اردیبهشت سال ۸۸، این استان را فرهنگی نامیدند تا به مسئولان این پیام را بدهند که از غنای فرهنگی، تاریخی و هنری آن غافل نباشید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در گفتگوی تلویزیونی با بخش خبری صبحگاهی شبکه استانی گفت: در اوایل انقلاب، کردستان به دلیل مرزی بودن همواره با جنگ و ناآرامی روبه رو بود و مسئولان با این دید به کردستان نگاه می‌کردند، اما مقام معظم رهبری در سفرشان به کردستان، این پیام را دادند که ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کردستان نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی افزود: با توجه به آسیب‌های جنگ تحمیلی به کردستان باید در مرکز هم به کردستان نگاهی ویژه شود تا این آسیب‌ها جبران شود که البته در سفر‌های ریاست محترم جمهور به این استان هم بر این نکته تاکید شده است.

وی با انتقاد از مشکلات مالی در زمینه‌های ورزشی، کتابخانه‌ها و آموزش و پرورشی در استان کردستان بر پیگیری افزایش بودجه و حامیان مالی در این بخش‌ها تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نشست‌های تخصصی و بررسی دیدگاه‌های نخبگان استان کردستان درباره راهکار‌های توسعه این استان، گفت: امسال تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا حال دل مردمان کردستان به ویژه در زمینه معیشت و اقتصاد خوش شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۸۸ به کردستان سفر کردند این سفر هشت روزه برای استان با بهره‌های معنوی و مادی زیادی همراه بود و برای نخستین بار ۲ بهار در یک فصل کردستان تداعی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.