۴ هزار و ۲۰۰ مستمری بگیر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری

هم‌اکنون ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری مستمری بگیر بیمه روستایی و عشایری هستند.

تراکمه مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این صندوق از سال۱۳۸۳ براساس اصل ۲۹ قانون اساسی تاسیس شد، گفت: هم‌اکنون ۶۵ هزار نفر از جمعیت روستاییان، عشایر، کشاورزان و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر زیرپوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این بیمه با هدف بیمه کردن افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه آزاد را ندارند و یا شرایط بیمه شدن در سایر بیمه‌ها را ندارند فعال شده است.


بیشتر بخوانید


تراکمه اظهار کرد: شرایط سنی برای بیمه شدن در این صندوق ۱۸ تا ۵۰ سال است و بیمه‌شدگان در هشت سطح تعریف شده می‌توانند زیرپوشش این بیمه قرار گیرند و امسال با پرداخت دو میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تا ۳۹ میلیون ریال می‌توانند زیرپوشش این بیمه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه دو برابر حق بیمه پرداختی توسط بیمه شده، به عنوان یارانه توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: افراد بیمه‌شده در این صندوق می‌توانند، از مزایای مختلف از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی ناشی از کار و غیرناشی ازکار، مستمری فوت برای بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای استفاده کنند و با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه و ۶۵ سال سن می‌توانند بازنشسته شوند.

تراکمه ادامه داد: تمام متقاضیان بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستایی می‌توانند به ۳۱ کارگزاری درسطح استان مراجعه کنند.

وی گفت: هم‌اکنون چهار هزار و ۲۰۰ نفر در استان مستمری بگیر این بیمه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار