افزایش ۳۰ درصدی میزان مطالبات معوق بانکی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از افزایش قریب به ۳۰ درصد میزان مطالبات معوق بانکی نسبت به پارسال خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در همایش هم افزایی حقوقی، قضایی با هدف تسریع و تسهیل در وصول مطالبات کلان بانکی از بدهکاران استان کرمان اظهار داشت: برحمایت دستگاه قضا از تولید وتولید کنندگان واقعی تاکید داریم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی بایستی با کسانی که قصد دارند از منابع مالی دولتی سوء استفاده نمایند برخورد کنند.

رئیس شورای قضایی استان افزود: مدیران بانک‌ها باید با هرگونه قصور و تقصیر و تساهل و تسامح در سیستم برخورد و از تولید پرونده‌های مطالباتی پیشگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: دریافت وثایق و تضمینات کافی در قبال استفاده از منابع دولتی و اعطای تسهیلات با پشتوانه و رعایت بهداشت اعتباری از مهمترین عوامل کاهش مطالبات معوق است.

 آبسواران، مدیریت شعب بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان هم در بخش دیگر این همایش با اشاره به افزایش مطالبات شبکه بانکی طی امسال اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش و تقریب نظرات مسئولان قضایی، بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط وصول معوقات دولتی بویژه مطالبات بانک‌ها تسهیل و در فرآیند‌هایی که احینا باعث اطاله روند وصول مطالبات میشود بازنگری لازم به عمل آید.

آبسواران با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از ناترازی‌های بانک‌ها ناشی از ازمطالبات معوق است، بیان کرد: آزاد سازی منابع منجمد بانک‌ها به بهبود ترازنانه، افزایش توان وام دهی و نهایتا حمایت بهتر بانک‌ها از تولید کنندگان واقعی و کسب کار‌های کوچک و متوسط واقعی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.