اتمام فاز یک پروژه پایگاه امداد رسانی انجیلاق

سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین گفت: فاز یک مرکز پشتیبانی عملیات معاونت امداد و نجات استان قزوین در این شهرستان به اتمام رسید.

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین در آستانه روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، از افتتاح فاز یک پروژه پایگاه امداد رسانی انجیلاق خبر داد و گفت: این پروژه در فاز یک ۴۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشت و با افتتاح این پایگاه امدادی به نیاز استان های؛ قزوین، البرز و تهران پاسخ داده می‌شود، ضمن اینکه معین امدادی غرب کشور نیز خواهد بود. 

وی افزود: آغاز فعالیت ملک تازه مسترد شده در الموت شرقی، افتتاح ۲ یونیت دندانپزشکی جنب داروخانه هلال احمر، برگزاری مانور مشترک با دستگاه‌های خدمات رسان، تجلیل از بانوان هلال، افتتاح چهار خانه هلال در شهرستان‌های البرز و تاکستان و همچنین اعزام کاروان سلامت به ناحیه شهری مهرگان از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر است.

وی در ادامه به ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر قزوین هم اشاره کرد و از آموزش تعمیر تلفن همراه، مذاکره تجاری و مدیریت بحران در این مرکز آموزش در سال گذشته خبر داد و افزود: قرار است که در سال جاری نیز به جذب دانشجویان خارجی هم اقدام کنیم.  این مسوول همچنین به اقدامات دارویی صورت گرفته اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما در سال گذشته این بود که دارو‌های کمیاب را به دست شهروندان برسانیم تا فشار اقتصادی و تحریم‌ها مردم را با مشکل مواجه نکند، تا جایی که اقدامات ما باعث شده تا در سطح کشور جزو داروخانه‌های مطرح قرار بگیریم.

صبوری غیاثوند اضافه کرد: تعداد مراجعه بیماران استان به مراکز داروخانه هلال احمر قزوین ۱۵۱ هزار و ۲۱ مورد بود که در این رابطه سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال نیز فروش دارو صورت گرفت که این میزان رقم قابل توجهی است، با ذکر این مطلب که داروخانه هلال احمر قزوین جنبه بین المللی دارد و می‌تواند در راستای رفع تحریم‌ها هم موثر باشد.

وی،  ارائه خدمت به هفت هزار و ۶۴۳ ایثارگر، انجام فیزیوتراپی برای هزار و ۲۴۸ بیمار، ۳۶۹ مورد کار درمانی، ۲۱ مورد گفتار درمانی، استفاده از ۹۷ مورد واکسن و ۲۸ مورد پروتز درمانی را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر قزوین در سال گذشته برشمرد.

رییس هلال احمر استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر در استان قزوین ۱۵ پایگاه ثابت و سه پایگاه موقت امداد رسانی هلال احمر دایر است که با توجه به فرسودگی تجهیزات در سال جدید ۳۰ دستگاه خودروی جدید به ناوگان ما اضافه خواهد شد، در سال گذشته جمعیت هلال احمر قزوین ۱۲۶۷ مأموریت امدادی داشته است.

صبوری غیاثوند به استرداد املاک جمعیت هلال احمر استان قزوین اشاره کرد و گفت: سه هزار متر مربع ملک هلال احمر در بخش رودبار الموت شرقی از دانشگاه علوم پزشکی مسترد شد تا به مردم در این منطقه خدمات رسانی کنیم، علاوه بر این بیمارستان قدس و کوثر قزوین نیز از املاک جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که کاربری آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

وی در ادامه از عضویت ۶ هزار داوطلب هلال احمر که عضویت آنها در سامانه مربوطه ثبت شده و ۵۰۰ داوطلب به صورت فعال در سطح استان قزوین خبر داد و اضافه کرد: همچنین در حوزه فراخوان کمک به مردم مظلوم فلسطین ۱۰۰ داوطلب داریم که در این رابطه ۴۶۵ نفر روز به ارزش یک میلیارد و ۴۳۹ میلیون و ۷۱۹ هزار ریال کمک‌های نقدی جمع آوری کردند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در سال گذشته ۹۸۶ نفر به میزان چهار هزار و ۲۲۵ نفر-روز به مناطق محروم استان قزوین در قالب کاروان سلامت اعزام و ۶ هزار و ۱۰۵ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

 ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت به هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.