امام جمعه موقت شهرکرد؛

موفقیت جمهوری اسلامی ایران مدیون پیشرفت دانش اسلامی‌است

حجت الاسلام فاطمی گفت: موفقیت امروز جهانی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی و مبلغان جهانی، نمادی از پیشرفت این نظام است و همه این پیشرفت مدیون دانش اسلامی است.

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: در طول تاریخ همیشه از غزه و فلسطین با غم و اندوه یاد می‌شود در حالی که امروز دنیا بیدار شده است و چندین کشور جهان روابط‌شان را با رژیم اشغالگر اسراییل قطع کرده‌اند که این مساله نشان‌دهنده این است که دنیا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی پی برده است.

وی با اشاره به سخنان امام جعفر صادق (ع)، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) در زمینه جایگاه و منزلت حضرت معصومه که ایشان از مقام بالای برخوردار است و ایشان جانشین و قائم مقام حضرت فاطمه زهرا (س) است، افزود: در روایات آمده است که زیارت مرقد حضرت معصومه (س) در شهر قم مانند زیارت مرقد گمنام حضرت فاطمه زهرا (س) است.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به جایگاه مذهبی شهر قم، اضافه کرد: هم‌اکنون۱۰۳ سال از تاسیس حوزه علمیه قم می‌گذرد و با توجه به سخنان و پیشگویی‌های اهل بیت (ع) و بزرگان دین، به‌زودی دانش اسلامی در سراسر جهان با مرکزیت حوزه علمیه قم و به برکت حضرت فاطمه معصومه (س) منتشر خواهد شد.

وی بیان داشت: موفقیت امروز جهانی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی و مبلغان جهانی، نمادی از پیشرفت این نظام است و همه این پیشرفت مدیون دانش اسلامی است.


بیشتر بخوانید


امام جمعه موقت شهرکرد با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و سالروز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، تصریح کرد: در دین اسلام و نظام اسلامی به جایگاه و مقام دختر توجه ویژه شده است.

حجت الاسلام فاطمی به بی‌مهری‌های که در طول تاریخ نسبت به زنان و دختران وارد شد اشاره کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ناخواسته و ندانسته دختران مورد بی‌مهری قرار می‌گرفت و در حالی که پیامبر اسلام به جایگاه و منزلت زنان، توجه ویژه داشتند و زنان و دختران را تکریم می‌کردند.

وی اظهار داشت: بزرگان دین و امامان معصوم و پیامبر اسلام (ع) هیچ ترسی از تکریم و احترام گذاشتن به بانوان و زنان نداشتند و برای زنان و جایگاه و منزلت زنان اهمیت قائل بودند.

حجت الاسلام فاطمی گفت: بر اساس احادیث و روایت‌های مختلف، کسانی نسبت به دیگران برتری دارند و بهتر هستند که نسبت به خانواده‌شان مهربان‌تر و با احترام‌تر برخورد کنند و پیامبر اسلام، نسبت به اهل خود و خانواده‌اش بهترین رفتار را داشته است که باید الگو قرار بگیرند.

وی افزود: احترام گذاشتن به زنان و حفظ حرمت زنان و دختران از مهمترین ویژگی انسان‌های بزرگوار و محترم است در حالی‌که افراد پست به خودشان اجازه می‌دهند که نسبت به زنان و دختران بی‌احترامی کنند.

حجت الاسلام فاطمی ادامه داد: امنیت امروز زنان و دختران در کشور و نظام جمهوری اسلامی مرهون همراهی و هم‌فکری همه است و باید قدردان این امنیت باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.