دعوت ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری از مردم برای شرکت در مرحله دوم انتخابات مجلس

ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری خواستار مشارکت مردم در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری در بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای شرکت در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه مجلس آینده به مطالبات کارگران شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

هموطنان عزیز.

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری از نمایندگان مجلس می‌خواهد که از تأمین هزینه سبد معیشت کارگران مطابق ماده ۴۱ قانون کار و رعایت اصل سه جانبه گرایی کارفرما، کارگر و دولت در تعیین حداقل حقوق و دستمزد حمایت کنند.

مطالبه دیگر جامعه کارگری از نمایندگان مجلس این است که با نظارت کامل بر اجرای طرح‌های مصوب طبقه‌بندی مشاغل، امنیت شغلی کارگران را تأمین کنند و در همین زمینه، قوانینی را مصوب کنند که بر طبق آن نمایندگان کارگران از تعقیب قضایی به هنگام ایفای نقش و وظایف خود در مقام طرح و پیگیری مطالبات کارگری، مصون باشند.   هم‌چنان که در مورد نمایندگان مجلس نیز این‌چنین است.

ما نیز هم‌چون شما مخاطب محترم، از این واقعیت آگاه هستیم که مسائل و نیاز‌های کشور که باید مورد توجه و اقدام نمایندگان مجلس قرار گیرد، صرفا به آنچه که در حوزه کارگری در بالا به آن اشاره شد، خلاصه نمی‌شود. آری، نیاز‌های کشور حیطه وسیع‌تری دارد و مسائلی، چون دفاع از ارزش پول ملی و حمایت از تولیدات بومی و نیز مسائلی در دیگر حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در بر می‌گیرد؛ و نیز آگاهیم که برای حل این مشکلات، مجلس شورای اسلامی می‌بایست به پیروی از سیاست‌های نولیبرال هم‌چون خصوصی‌سازی‌های افسارگسیخته دارایی‌های ملی، خاتمه دهد.

با این حال، تمرکز "ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری" در این مقطع و در رابطه با انتخابات مجلس، نه ارائه یک برنامه جامع و کامل برای کلیه مسائل کشور، بلکه تأکید بر مطالبات مشخص کارگری مورد اشاره در این بیانیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار