قزوین استان پیشرو در تولید قطعات خودرو

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: استان قزوین در حوزه تولید قطعات خودرو با دارا بودن چندین واحد صنعتی بزرگ به عنوان استان پیشرو در کشور شناخته می‌شود.

محسن رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در دیدار با حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: قزوین در سال‌های گذشته توانسته در تولیدات صنعتی مثل شوینده‌ها و شیشه از استان‌های قطب کشور باشد و حتی در برخی از حوزه‌ها به خودکفایی برسد.

وی به ظرفیت تولید واحد‌های شوینده و شیشه استان قزوین اشاره کرد و گفت: تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن شیشه و ۷۲ میلیون متر مکعب کاشی و سرامیک در سال باعث شده تا استان قزوین در حوزه صنعت کانی‌های غیر فلزی جایگاه بالایی کسب کند.

رستمی ادامه داد: نخستین شهر صنعتی کشور در استان قزوین و در شهرستان البرز قرار دارد که با بخش اعظمی از فعالیت کارخانجات تولیدی و اشتغالزایی در این شهر ایجاد شده است.

این مسئول با بیان اینکه استان قزوین در حوزه تنظیم بازار توانسته آرامش مناسبی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد کند، ادامه داد: در حوزه تنظیم بازار با هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مثل جهاد کشاورزی و اصناف در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار بازرسی صورت گرفت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین بیان کرد: برگزاری نمایشگاه بهاره و طرح ضیافت در نوروز امسال با حضور تولیدکنندگان استان و اصناف در تمامی شهر‌های استان، علاوه بر اینکه عدالت توزیع و دسترسی محصولات را تسهیل کرد، رضایت نسبی شهروندان استان قزوین را به دنبال داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.