هفت باب کتابخانه در استان اردبیل احداث می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل گفت: هفت باب کتابخانه و فضای مطالعه در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف این استان در حال احداث است.

پروانه رضاقلیزاده گفت: هفت پروژه فعال کتابخانه یا فضای مطالعه با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوتی در مناطق مختلف استان اردبیل در حال احداث است که با تکمیل و بهره برداری از این مراکز انتظار می‌رود بر منابع و اعضای فعال کتابخانه‌های استان افزوده شده و بخشی از نیاز به فضاهای کتابخانه‌ای تامین شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل افزود: عملیات اجرایی سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل که از سال ۱۳۷۸ شروع شده است، ۶۵۰ متر مربع وسعت و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۸۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و با صرف ۵۰ میلیارد ریال دیگر تکمیل خواهد شد.

او کتابخانه‌های عمومی پارس‌آباد، قصابه مشگین‌شهر ، دولت‌آباد نمین ، مرکزی خلخال ، ملاکندی پارس‌آباد و طبقه دوم کتابخانه عمومی گرمی را پروژه‌های در دست اجرای کتابخانه‌ای در این استان ذکر کرد و گفت: علاوه بر این خیران استان برای ساخت و راه‌اندازی ۱۰ باب کتابخانه متعهد شده‌اند.

رضا قلیزاده در ادامه از فعال بودن ۶۶ باب کتابخانه نهاد کتابخانه‌های عمومی و فعالیت ۱۷ باب کتابخانه مشارکتی در مجموع با ۲۹ هزار و ۵۲۵ متر مربع مساحت در استان اردبیل خبر داد.

او تصریح کرد: در کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان اردبیل بیش از یک میلیون جلد کتاب موجود است و ۱۷ کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار هم از دیگر امکانات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل توجه به توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهرها، بخش‌ها و محلات و نقاط کم‌برخوردار استان را از سیاست‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: به تناسب تخصیص اعتبارات و جلب مشارکت‌های خیران، در راستای هدف و سیاست یاد شده تلاش می‌کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.