بهره‌مندی بیش از ۵۷۵ هزار نفر از امداد رسانی های هلال‌احمر افغانی

مسئول زون شمال جمعیت هلال احمر افغانی می گوید برای بیش از ۵۷۵ هزار نفر از ساکنان ولایات شمالی خدمات صحی ارائه کرده‌اند.

محمد یونس معصومی، رئیس سره میاشت در شمال افغانستان در مراسم تجلیل ۸ می روز جهانی نهضت صلیب سرخ و هلال احمر گفت: حدود ۹۴ سال قبل از امروز در ۱۳۱۳ هجری شمسی سره میاشت "جمعیت هلال احمر" در کشور تأسیس شد تا برای مستحقین و نیازمندان امداد رسانی صورت بگیرد و امداد رسانی بشر دوستانه برای ما مهم و حایز اهمیت است.

وی افزود کمک‌های سره میاشت شامل مواد خوراکی، خدمات صحی، کمک به بیماران سوراخ قلب، پول نقد، خیمه و سایر اقلام می باشد و متضررین حوادث طبیعی و غیر طبیعی تحت پوشش قرار می گیرند. 

قاری معصومی افزود: «در سال گذشته ۱۵۰ خانواده سیل زده، ۲ هزار و ۲۶۹ خانواده بی بضاعت، ۸ هزار ۵۰۰ خانواده آسیب دید از خشکسالی، ۲۵۰ خانواده زلزله زده و هزار و سیصد خانواده متضرر از کمک های نقدی، مواد خوراکی و غیر خوراکی جمعیت هلال احمر در شمال مستفید شدند».

وی گفت جمعیت هلال احمر افغانی برای بیش از ۵۷۵ هزار ساکنان ولایات شمالی خدمات صحی در بخش های مختلف ارائه‌ نموده است که در این میان ولادت های عادی زنان و بیماران مبتلا به سوراخ قلب را نیز شامل است.

وی گفت: سره میاشت یا جمعیت هلال احمر برای خانواده های سیل زده در چند روز اخیر مواد خوراکی و غیر خوراکی توزیع کرده و خدمات صحی را نیز در اختیار خانواده های نیازمند قرار داده است.

گفتنی است که جمعیت هلال احمر افغانی یک نهاد بشر دوستانه می باشد که برای متضررین جنگ ها و حوادث طبیعی امداد رسانی می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار