تجلیل از ۱۳ موسسه خیریه در کرمان

طی مراسمی با حضور معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) از تلاش‌های ۱۳ موسسه خیریه در استان کرمان تجلیل شد.

حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی با تبریک دهه کرامت گفت: عهد با مردم و گروه‌های مرجع خیر و احسان، دلیل سفر ما به استان کرمان بود و هدف ما دعوت مردم به کمیته امداد نیست، بلکه خیرین و مردم در راستای یکدیگر قرار دارند و رقابتی بین آن‌ها نیست.

وی خیران را عاملان خیر نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: همه ما عهد ببندیم که فقر اقتصادی را با همکاری هم کاهش دهیم و کودکان ترک تحصیل کرده در استانمان نداشته باشیم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر را از بین ببریم.  

آسوده در ادامه گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و ادامه داد: گفتمان‌سازی و کارکرد آن در جامعه از کمک کردن بیشتر است؛ بنابراین تبیین نرم و احسان نرم، وظیفه و رسالت گروه‌های مردمی است.

وی گفت: همچنین با کمک کمیته امداد، می‌توان خیریه‌های درمانی نیازمندان را ایجاد و مشکلات درمانی آن‌ها را برطرف کنیم و با مشارکت مردم می‌توان مسیر تولید و توسعه را در استان پیش برد و باید توانمند‌سازی و عزت‌بخشی را در نیازمندان افزایش داد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: کسانی که آستین همت بالا زدند و محور فعالیت در امر خیر هستند، توفیق الهی نصیب آن‌ها شده است که توانستند زندگی‌شان را در امر خیر قرار دهند.  

وی با بیان اینکه کمیته امداد مجموعه پرخیر و برکتی است که رسالت مهم رسیدگی و دستگیری از محرومان را به عهده دارد، بیان کرد: کمیته امداد مجموعه‌ای چندوجهی است که به تنهایی کار چند وزارتخانه را انجام می‌دهد و با ورود خیران و مشارکت‌های مردمی، این بار مسئولیت تقسیم شد و دنبال کننده مسیر کمیته امداد هستند.  

استاندار کرمان افزود: مجموعه کمیته امداد به نیابت از حاکمیت و ولی جامعه اسلامی، کار حمایت و دلجویی از نیازمندان را انجام می‌دهد و در استان کرمان افراد و خیریه‌های زیادی وجود دارد که در این راه هزینه زیادی برای رفع مشکلات و مسائل نیازمندان انجام دادند.  

وی با بیان اینکه کمیته امداد در همه حوزه‌ها از مسکن تا آموزش دست نیازمندان را گرفته است، افزود: افرادی در این حیطه قرار می‌گیرند که اهل سختی و دنبال کننده کار خیر هستند.

فداکار  ابراز داشت: کمیته امداد در حوزه‌های مهمی، چون مسکن، اشتغال زایی و درمان مددجویان به خوبی وارد شده و کار بزرگی انجام داده است.

وی کمیته امداد را موسسه متمرکز و سازمان یافته‌ای دانست که مسائل بزرگ را پوشش و سازماندهی می‌کند، تصریح کرد: ایجاد انگیزه و شناساندن امر خیر به دیگران در هر حوزه‌ای کار بزرگی است و این ظرفیت در کمیته امداد برای کمک کردن و دستگیری نیازمندان فراهم است.

در ادامه از تلاش‌های ۱۳ موسسه خیریه در استان کرمان قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضافتحی
۲۱:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
شش‌ماه که به یک تخته فرش ۹متری نیازدارد دهک دو وتحت پششم ا‌ون کنار جهت درمان سل که ازمایشم مثبت شدهنیاز فوری به عکس سینه ویک یک عس دگه هم که یادمم نیست ۲۰۰۰۰۰۰پول لازم دارم چکار کنم
آخرین اخبار