آیین رونمایی از اولین سامانه ارائه خدمات درمان خیریه‌ای کشور (به بیماران سرطانی) در گرگان برگزار شد.

روشنی رییس هیئت مدیره خیریه آسا گفت: برای صرفه جویی در زمان و هزینه بیماران سرطانی که برای دریافت خدمات به مرکز استان مراجعه می‌کردند تصمیم به راه اندازی سامانه الکترونیکی ارائه خدمات درمان به این بیماران گرفتیم.

او افزود: در حال حاضر با بیش از صد مرکز درمانی و داروخانه در سطح استان قرارداد بسته ایم و بیماران مبتلا به سرطان در استان و یا بیمارانی که کد ملی استان گلستان را دارند می‌توانند با بارگزاری مدارک خود از خدمات خیریه آسا بهره مند می‌شوند.

روشنی ادامه داد: از طریق این سامانه مراوده مالی با بیماران انجام نمی‌شود و افراد مبتلا به سرطان برای درمان به مراکز طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

او افزود: تا دو سال آینده این خدمات در سطح کشور گسترش پیدا می‌کند.


ولیئی معاون تشکل‌های اجتماعی وزارت کشور گفت: ۲۲۰ هزار تشکل مردم نهاد در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد ۷۳ هزار تشکل در حوزه خیریه‌ها برای کمک به مردم فعالیت می‌کنند.

او افزود: حدود ۱۱ هزار تشکل در وزارت کشور به ثبت رسیده اند و در ۱۶ موضوع مختلف مشغول به فعالیت هستند.

ولیئی از اجرای پنج طرح در کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: یکی از این طرح‌ها منزلت اجتماعی است و در این طرح از فعالان اجتماعی که اقدامات قابل تقدیر انجام میدهند تجلیل می‌شود.

او افزود: رتبه بندی و سطح بندی تشکل‌های مردم نهاد از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود و در این راستا ۸۵۰۰ تشکل به صورت خود معرف ثبت نام خود را انجام داده اند.

گلفیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۴۵۱ بیمار مبتلا به سرطان در استان شناسایی شده اند.

او افزود: آمار ابتلا به سرطان در استان گلستان ۱۷۶ مورد در جمعیت صد هزار نفری است که این عدد در دنیا ۲۰۰ و در کشور بیش از ۱۵۰ مورد است.

برچسب ها: سامانه ، رونمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار