بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی طی فعالیت دولت سیزدهم در کشور افتتاح و بهره‌برداری شده است.

محسن منصوری هجدهم اردیبهشت در بازدید از بیمارستان در دست ساخت نیایش خرم آباد عنوان کرد: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان دارد و سرانه این بخش با جدیت در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه سرانه زیرساخت‌های بهداشت و درمان لرستان نسبت به میانگین کشور کمتر است ادامه داد: بیمارستان نیایش به عنوان مصوبه سفر دولت طی ۲ سال گذشته ۴۰ درصد پیشرفت داشته و هم اکنون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی ساختمان در دست ساخت است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح نیاز است که بخشی از آن باید در بودجه جاری کشور دیده و بخشی نیز با کمک استان تامین شود.

 بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی نیایش خرم آباد دارای تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و تمام رشته‌ها را در اجرای ان پیش بینی شده است.

این پروژه درمانی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است و در جریان سفر هیات دولت به استان جهت تکمیل این پروژه درمانی سه هزار میلیارد ریال مصوب شد که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ است.

افتتاح بیمارستان جنرال نیایش نقش مهمی در برطرف کردن کمبود تخت بیمارستانی در استان خواهد داشت و در کنار این موضوع برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و قابلیت افزایش ظرفیت تا حدود ۵۸۰ تخت را دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.