معاون حفاظت محیط زیست لرستان از آبگیری ۹۰ درصدی ۱۰ تالاب از تالاب‌های یازده‌گانه پلدختر خبر داد.

محمد نبی حسنوند  درباره آخرین وضعیت تالاب‌ها به‌لحاظ آبگیری و حضور پرندگان در لرستان، اظهار کرد: تقریباً ۱۰ تالاب از تالاب‌های یازده‌گانه پلدختر براثر بارندگی اخیر بین ۹۰ تا ۹۵ درصد آبگیری شدند.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد تالاب گری‌برمک در شهرستان پلدختر آبگیری شده و تالاب بیشه دالان بروجرد با بارندگی‌های اخیر ۴۰ درصد آبگیری شده است، بیان کرد: کمترین آبگیری در تالاب تنوردر شهرستان دورود حدود شش درصد گزارش شده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با توجه به وضعیت بارش‌ها و حفاظت‌های مستمر اکوسیستم تالابی میزان حضور پرندگان مهاجر به لحاظ تعداد و نوع گونه‌ها در تالاب‌های استان افزایش یافته و تعداد پرندگان بومی تالاب‌ها نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

حسنوند درباره اقدامات دولت برای حفاظت و ارتقای وضعیت تالاب‌ها، توضیح داد: اجرای قانون حفاظت و احیای تالاب‌ها با هدف مبارزه با زمین‌خواری در حریم و بستر تالاب‌ها، انجام اقدامات اساسی با هدف صدور سند تالاب‌ها به نام سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی از جمهوری اسلامی، تصویب طرح مدیریت زیست بومی تالاب‌های پلدختر و بیشه دالان بروجرد در شورای برنامه‌ریزی استان پس از شش سال بلاتکلیفی و ... از جمله اقدامات دولت در صیانت از تالاب‌های استان بوده است.

وی پایش تصویری تالاب‌های استان و نصب تجهیزات هوشمندسازی با هدف جلوگیری از تخلفات و پایش مستمر را از دیگر اقدامات حفاظتی برای تالاب‌ها ارزیابی کرد.

 

برچسب ها: تالاب ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.