استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور

رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور از استرداد فردی که اقدام به کلاهبرداری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی کرده بود، به کشور خبر داد.

سردار مجید کریمی گفت: متهم پرونده کلاهبرداری ۱۲۰۰ میلیاردی به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی کرده بود. این فرد مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار و معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا‌ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور‌های همسایه متواری شده بود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا با اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور‌های همسایه گفت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستورکار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و این پلیس با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر شد و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفاء مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و در نهایت این فرد دستگیر شد.

وی در پایان با هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط ماموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد شد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
این کاراگاه بازی ها برای چیه؟! استرداد لازم نیست.
کافی است دستت را دراز کنی چشم بسته هفت، هشت، ده تا مسئول اختلاسگر است که دستت می آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای از بین بردن اختلاس .دزدی .کلاه برداری
باید تمام کشورها در این رابطه باهم همکاری
صددرصدی داشته باشند
دیگه دزد جایی برای فرار ندارد
دزدی ریشه کن میشه
آخرین اخبار