استاندار کرمان:

نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است

استاندار کرمان گفت: تولید در استان کرمان افزایش یافته است و موفق شدیم در تولید ناخالص ملی نقش بیشتری داشته باشیم.

محمدمهدی فداکار چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه استانی و ملی کرمان گفت: در حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آن ها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.

وی بیان داشت: تولید در استان افزایش یافته و موفق شدیم در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشیم و این افتخار مرهون افرادی است که در این حوزه نقش دارند.

استاندار کرمان افزود: چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند.

وی گفت: استان کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ها با مشکل کمتری مواجه است، شرکت‌های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کنند که نیاز به کارگر دارد.

فداکار تصریح کرد: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا ۶۰ درصد کاهش یافته و این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند.

کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در کرمان

وی بیان داشت: مهم ترین مسئله در حوزه کارگری، آموزش و مهارت‌افزایی است که برای جذب نیروی انسانی باید به آن توجه کنیم.

استاندار کرمان به کاهش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان اشاره داشت و گفت: کاهش این افراد نشان می‌دهد که از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری شده و بعضا واحد‌ها احیا شده‌اند.

وی به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره داشت و افزود: کاهش نرخ بیکاری، کاهش تعداد بیمه بیکاری بگیران و تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد اشتغال استان، همه نشان از وضعیت اقتصادی و فعالیت استان است.

 صنعت‌شهر‌ها را در دست پیگیری داریم

فداکار خرید خارج از استان و کشور را یک مشکل دانست و گفت: حتی محصولاتی در داخل استان تولید می‌شود؛ اما شرکت‌ها از خارج کشور وارد می‌کنند و یکی از دلایل این مسئله نبود ارتباط و آشنایی تولیدکننده با مصرف‌کننده نهایی است.

فداکار تصریح کرد: با مصوبه شورای تامین، اولویت خرید شرکت‌ها را در شرایط مساوی با خرید داخل استان گذاشتیم.

استاندار کرمان در خصوص مسکن کارگران گفت: صنعت‌شهر‌ها را در دست پیگیری داریم و چند نقطه نیز واگذاری زمین به شرکت‌ها صورت گرفته است.

وی به صنعت زغالسنگ و مشکلات کارگری آن نیز اشاره داشت و بیان کرد: این مشکل به راحتی قابل حل است و پیگیر آن هستیم و با رفع مشکل، شاهد افزایش ظرفیت اشتغال، سرمایه‌گذاری جدید، تامین نیاز واحد‌های فولادی و دغدغه روزمره کارگری در حقوق و بیمه خواهیم بود.

فداکار تاکید کرد: شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت قانون جهش دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی بهره ببرند.

وی  گفت: در حوزه درمان بازنشستگان، سرمایه‌گذاری بسیار خوبی صورت گرفته است و عمده نیاز بازنشستگان در بخش درمان است و هزینه‌های بالایی هم دارد؛ اما کمک خوبی از سوی تامین اجتماعی می‌شود.

استاندار کرمان افزود: ظرفیت‌های قانونی نیز برای موارد خاص وجود دارد که می‌توان از آن بهره ببرند.

 ۲۲ کارگر و واحد کاری استان کرمان، منتخب سی و پنجمین جشنواره امتنان

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطر ۱۴ هزار شهید کارگری به گزارشی از روند برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان پرداخت و گفت: روند کار از مهر ۱۴۰۲ آغاز شد و ۲ هزار و ۶۶۶ نفر در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و واحد نمونه، اطلاعات خود را در سامانه مربوطه ثبت کردند. 

وی افزود: از مجموع ثبت‌نامی‌ها ۲ هزار و ۴۱۰ نفر آقایان و ۲۵۶ نفر خانم‌ها بودند و ۲۱ واحد نیز در بخش مربوطه خود ثبت‌نام داشتند.

مصباح تصریح کرد: پس از انجام داوری‌ها در سطح استان، ۲۲ کارگر، گروه کار و واحد به عنوان نمونه استانی انتخاب و به مرحله کشوری نیز معرفی شدند.

وی همچنین از انتخاب یک کارگر و یک واحد کاری نمونه ملی از استان کرمان خبر داد که در مراسمی با حضور رئیس جمهور از آن ها تجلیل شده است.

 ۱۳۰ هزار کارگر، بازنشسته و مستمری‌بگیر استان کرمان هستند

حسین شجاعی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر در استان کرمان بازنشسته و مستمری بگیر هستند، گفت: ۱۶ کانون بازنشستگی کارگری در شهرستان‌های استان دایر است.

وی بیان داشت: ۶۵ تا ۷۰ درصد این کارگران، حداقل حقوق‌بگیر هستند و مهم ترین و اصلی‌ترین دغدغه آن ها در حوزه معیشت و درمان است.

شجاعی گفت: در بخش درمان بیمه‌شده‌ها و بازنشستگان باید از صفر تا ۱۰۰ آن را سازمان متقبل شود که این اتفاق نمی‌افتد و قانون باید الزام و اجرایی شود.

در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان از ۲۲ نمونه استانی تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار