معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه از احتمال افزایش ۵۰ درصدی تردد زائران در اربعین امسال از طریق مرز رسمی خسروی نسبت به پارسال خبرداد و گفت : پارسال یک میلیون زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می‌شود آمار زائران از این مرز در اربعین سال جاری به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

علی شعبانی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در حاشیه جلسه سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر کشور عراق و مسئول ستاد اربعین این کشور و مقاماتی از ۲ استان دیاله و کرمانشاه در پایانه مرز خسروی گفت : برگزاری اربعین ۱۴۰۳ نیاز به یک سری مقدمات، مذاکرات هماهنگی دارد که با دولت عراق و استانداری استان دیالی باید انجام شود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته فضا‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی از جمله ایجاد سایبان‌ها، گیت‌های ورودی و خروجی (۸۸ گیت) در مرز خسروی و همچنین شهرستان قصرشیرین با تلاش مسئولان و دست اندرکاران اربعین انجام گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به رضایتمندی زائران در مرز خسروی، به طور یقین شاهد افزایش زائران در این مرز خواهیم بود و این افزایش نیازمند زیرساخت‌های لازم است که فضا‌های جدیدی را ایجاد کنیم که باید در ایجاد پارکینگ، پایانه‌های مسافری و افزایش فضا‌های رفاهی زائرین برنامه‌ریزی ویژه صورت گیرد.

شعبانی ادامه داد: امروز به درخواست طرف عراقی و تدبیری که وزارت کشور داشتند، جلسه‌ای با حضور سفیر ایران در بغداد و معاون وزیر کشور عراق و مقامات ۲ استان دیالی و استان کرمانشاه برگزار شد که دغدغه‌ها و مشکلاتی را که در سال گذشته وجود داشت بررسی شد و امیدواریم با همکاری ۲ طرف امسال شاهد برگزاری اربعینی بسیار خوب باشیم.

وی افزود: سال گذشته دغدغه‌های بسیار زیادی را در حوزه حمل و نقل مسیر رفت از خسروی به عتبات عالیات و بازگشت به خسروی داشتیم که زائران را درگیر کرده بود که این دغدغه‌ها مطرح شد، نگاه ما به مرز خسروی یک مرز اربعینی و مقطعی نیست بلکه یک مرز بین‌المللی است و باید در طول سال فعال باشد و دولت عراق نیز این را پذیرفته که هماهنگی و همراهی لازم را داشته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.