معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:بارهای کانتینری با رشد ۱۵۵ درصدی بهمراه بوده است و در صورت ایجاد ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی ضمن تسریع در جابجایی کانتینر، موجب حمل و نقل ایمن تری خواهیم بود.

شهرام مومنی معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد تخلیه و بارگیری بندر چابهار در سال گذشته حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است که تحلیل آمارها نشان می‌دهد که بارهای کانتینری با رشد ۱۵۵ درصدی بهمراه بوده است و در صورت ایجاد ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی ضمن تسریع در جابجایی کانتینر، موجب حمل و نقل ایمن تری خواهیم بود.

شهرام مومنی  اظهار داشت: ظرفیت بار ریلی بندر چابهار در افق طرح جامع بندر تا پایان فاز 2 توسعه، ۳۰ درصد است.

وی با اشاره به آمادگی بالای بندر چابهار جهت اجرای پروژه های زیرساختی گفت؛ فنی و مهندسی بعنوان سنگرسازان همواره پشتیبان بخش های مختلف بندری و دریایی می باشد تا گام های توسعه ای مطابق برنامه های دولت مردمی در سواحل مکران برداشته شود و منویات مقام معظم رهبری در حوزه توسعه پایدار این منطقه محقق شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش مهمی از مطالعات، طراحی و اجرای شبکه ریلی در محدوده بندر چابهار بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی می باشد، لذا مطالعات شبکه ریلی بندر شهید بهشتی با رویکرد ریل پایه نمودن بندر چابهار تحت عنوان یکی از پروژه های دارای اولویت بالای سازمان آغاز گردیده است و مطابق زمانبندی تا پایان امسال تکمیل و پس از تصویب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به سرعت بالای اجرای پروژه ۶۸۲ کیلومتری ریل چابهار به زاهدان گفت: پروژه خط ریلی سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌ خاش به مرحله بهره برداری رسیده و در حوزه ایرانشهر، سرباز و چابهار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجراست، بگونه‌ای که از لحاظ روسازی تکمیل گردیده و سایر آیتم های زیرسازی و ریل گذاری با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و طبق پیش‌بینی‌های مدیران عالی استان این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل خواهد شد و بندر چابهار را به شبکه سراسری ریل کشور متصل خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.