اطلس سرمایه‌گذاری بر پایه اطلاعات مکانی تهیه شد

رئیس سازمان نقشه‌برداری گفت: در کشورمان نیاز به اطلاعات مکانی بسیار اهمیت دارد و اطلس سرمایه‌گذاری بر پایه اطلاعات مکانی و نقشه‌برداری کشور تهیه شده است.

 علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه برداری کشور در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیکی با بیان اینکه وضعیت امروز نقشه‌برداری و حوزه مرتبط در مقایسه با سال ٨٩ نشان می‌دهد اطلاعات استخراج شده از این سازمان یک اهمیت فراگیر در کشور پیدا کرده‌است، اظهار داشت: مهمترین تفاوت امروز سازمان نقشه برداری با یک دهه گذشته این است که امروز اطلاعات مکانی چه برای عموم مردم و چه مدیران ارشد کشور اهمیت دارد و از این رو شرایط بسیار متفاوت شده‌است.

وی تاکید کرد: با همین اهمیت اطلاعات مکانی فرصتی ایجاد شده که سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شود. 

رییس سازمان نقشه‌برداری با تاکید بر نقش اطلاعات مکانی و نقشه‌برداری در سرمایه‌گذاری، گفت: موضوع مهم این است اطلس سرمایه‌گذاری کشور بر پایه همین موضوع طراحی و برنامه ریزی شده است و این مهم نشان دهنده این است که در کشورمان نیاز به اطلاعات مکانی بسیار اهمیت دارد و این اطلاعات یک فرصتی برای برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود. 

 جاویدانه افزود: از سوی دیگر تهدید جدی این است که برخی از دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای و موازی در این حوزه اقداماتی انجام می‌دهند و اقدامات مقطعی است به همین دلیل که این اقدامات در قالب یک اکوسیستم انجام نمی‌شود نمی‌تواند اثرگذار باشد.

 وی گفت: با پر رنگ تر کردن حوزه تنظیم گری می‌توان این موضوع را مدیریت کرد تا دستگاه‌ها به صورت هم افزا فعالیت کنند.

رییس سازمان نقشه‌برداری از فعالیت مجدد شورای عالی نقشه برداری خبر داد و گفت: شورای عالی نقشه برداری با تصویب هیأت وزیران دوباره بعد از ٢٠ سال فعال شد و از ظرفیت های این شورا برای تمرکز بر هم افزایی دستگاه‌ها در تهیه اطلاعات مکانی ژئوماتیک استفاده کرد .

وی افزود: پراکنده کاری  و کمبود اطلاعات زیادی در بخش مسکن  داریم که زمینه ساز مشکلات زیادی در حوزه و بخش شده اند که در حال ایجاد دیتا برای رفع این بخش هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار