استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

تا فردا جو نسبتاً پایدار در هوای خوزستان برقرار است.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز و فردا جو نسبتاً پایداری بر اغلب مناطق استان حاکم است و با گذر موج از مرز‌های شرقی استان همچنان در ارتفاعات احتمال بارش‌های خفیف و نقطه‌ای مورد انتظار می‌باشد.

 او می‌گوید: همچنین طی امروز برای اغلب مناطق استان (به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی) وزش بادِ متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق پیش بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: طی شنبه تا دوشنبه سامانه بارشی ضعیفی سبب رگبار پراکنده باران به همراه رعدوبرق و وزش باد در بخش‌های شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد و در بقیه بخش‌ها احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه روند دما تا یکشنبه افزایشی خواهد بود، بیان کرد: طی امروز تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبِ غربی تا جنوبِ شرقی، غربی و تا حدودی مرکزی خواهد شد.

سبزه زاری گفت: از اواسط هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۶.۷ و دهدز با ۱۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند، همچنین هواز به بیشینه دمای ۳۶.۷ و کمینه دمای ۲۱.۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

منبع: صدا و سیما 

برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.