رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان از رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات قطعی از گمرکات استان در یک ماه نخست انسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.


 محمد علی خاشی ، اظهار داشت: در یک ماه نخست امسال ۲۳۸ هزار و ۴۷۶ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۴۰۴ دلار از طریق گمرکات استان سیستان و بلوچستان شامل گمرک زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه، بازارچه مرزی میلک، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این میزان کالا‌های صادراتی از نظر ارزش ۲۶ درصد و از حیث وزن ۷۸ درصد افزایش نشان می‌دهد، افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت کلینکر، سیمان، زغال سنگ، میوه، گوجه فرنگی و سایر محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشور‌های پاکستان، چین، افغانستان و هند، صادر شده است.

مدیرکل گمرک زاهدان در خصوص آمار کالا‌های صادراتی اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان، گفت: در فروردین ماه ۸۴ هزار و ۷۶۷ تن کالا‌های صادراتی به ارزش ۴۸ میلیون و ۶۰ هزار و ۸۶۹ دلار نیز از طریق گمرکات استان خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۶ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی به عملکرد حوزه واردات قطعی اشاره و عنوان کرد: دریک ماه نخست امسال ۴۸ هزار و ۲۵۸ تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون و ۲۱۹ هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۴۱ درصد افزایش و از نظر وزن ۵۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک زاهدان افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل برنج، کنجد، دام زنده، گوشت، چای، لوازم یدکی، پارچه، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و موز و برخی اقلام مجاز دیگر بوده که این اقلام بیشتر از کشور‌های پاکستان، هند، امارات متحده عربی، چین و افغانستان وارد شده است.

خاشی با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان، گفت: در یک ماه نخست امسال ۲۲ هزار و ۶۰۰ مسافر ورودی و ۲۳ هزار و ۷۰۰ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۲۲ درصد افزایش و مسافرین خروجی ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: ترانزیت خارجی در یک ماه نخست امسال، یک هزار و ۸۱۵ کامیون و تعداد ۵۷ واگن به وزن ۳۶ هزار و ۳۶۸ تن شامل برنج، پوست، گوگرد، پارچه، سنگ، خشکبار، ادویه چای و سیگار از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و گمرک منطقه آزاد به کشور‌های پاکستان، افغانستان، آذربایجان، هند، امارات و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

برچسب ها: گمرکات ، صادرات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار