همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان با حضور متخصصان و صاحب نظران کشوری این حوزه روز سه‌شنبه در مرکز همایش‌های بین المللی شهدای سلامت مشهد آغاز به کار کرد.

عاطفه سلطانی فر دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: در این همایش ١٣ پنل تخصصی از جمله تاثیر انعطاف پذیری عصبی بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی و ملال جنسیتی در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

او افزود: همچنین در این همایش ٩ سخنرانی با محوریت خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال‌های ابتدایی دوران کودکی در جهان، مبانی عصب شناختی اختلالات یادگیری، مغز در نقش یک قصه گو و بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می‌شود.

دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان ادامه داد: هر اندازه مشکلات روانپزشکی کودکان و نوجوانان زودتر تشخیص داده و درمان شود، کودک می‌تواند از زندگی بهتری برخوردار شود.

سلطانی فر بیان کرد: شناسایی به موقع نشانه‌های این اختلالات و شروع زود هنگام مداخلات درمانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر مغز در سنین پایین اهمیت زیادی در اثر بخشی این درمان‌ها دارد.

او با بیان این که همایش روانپزشکی کودک و نوجوان تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت تصریح کرد: اهداف این همایش توجه به مشکلات عصبی - تکاملی کودکان و نوجوانان و بررسی آخرین یافته‌های علمی با "تاکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد" کودک و نوجوانان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.