بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد این کشور اسیر استاندارد‌های دوگانه پیرامون اقدامات تل‌آویو نیست.

رژیم صهیونیستی طی ۷ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد به طور گسترده در حال کشتار غیرنظامیان، نابودی زیرساخت ها، جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه به این باریکه، و نیز بمباران بیمارستان ها، مراکز درمانی، مدارس، و حتی مساجد کرده است. کشتار بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی آشکارا نشان دهنده نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست هاست. با این حال، آمریکا که خود را مدافع حقوق بشر در جهان می‌داند چشمش را بر روی این مسائل بسته است. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اتهامات وارده بر واشنگتن مبنی بر استاندارد‌های دوگانه این کشور در برابر نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد. 

بلینکن در این باره گفت: آمریکا در حال بررسی اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل در جنگ غزه است. 

وزیر خارجه آمریکا که پیرامون گزارش سالانه وزارت خارجه کشورش درباره شرایط حقوق بشر در جهان با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: این سخن که ایالات متحده زمانی که به اسرائیل و مسئله حقوق بشر مربوط به این رژیم می‌رسد استاندارد‌های دوگانه را اتخاذ می‌کند، صحت ندارد. آیا ما استاندارد‌های دوگانه داریم؟ پاسخ خیر است. 

آمریکا به طور سالانه اقدام به انتشار گزارشی مبنی بر نقض حقوق بشر در جهان می‌کند. در این لیست قالبا کشور‌های دوست ایالات متحده که بالاترین ناقضان حقوق بشر هستند از جمله اسرائیل هیچ گاه گنجانده نمی‌شوند ولی در عوض کشور‌هایی که واشنگتن با آنها روابط خوبی ندارد در صدر لیست قرار گرفته و به طور معمول تحریم‌هایی را نیز به همین دلایل علیه آنها وضع می‌کند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سیاسیون آمریکا وچهار کشور اروپایی که با آمریکا همدست هستند چشم باز در ملا عام راحت دروغ میگویند چه زن چه مرد چه حزب فیل وچه حزب شِرِک چه دموکرات و چه جمهوری خواه هنه وهمه دروغگویند این قدم اول قانون اساسی شیطان است به همین خاطر رهبر ایران آقای خمینی لقب شیطان بزرگ به آنها داده شما در دانشگاههای مدرن وپیشرفته غرب اولین قدم درس دروغ وضد بشریت را بعنوان سیاست روز تدریس میکنند البته مُهرِپایان تحصیلات این دانشگاهها براساس پولی بنام دلار زده میشود نه سطح فکر عقلانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اصلا استانداردی نداره که دوگانه باشه
آخرین اخبار