تاسیسات آب شهر و روستاهای سیل زده نیک شهر وارد مدار بهره‌برداری شد/ وصل شدن برق روستاها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش‌ پرسنل آبفای نیک شهر آب در شبکه شهر بنت و ۲۷ روستای این شهرستان به مدار توزیع بازگشت.

علیرضا قاسمی امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در شورای مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان، گفت: سیل حادث شده در جنوب استان به تاسیسات پمپاژ ، خطوط انتقال آب و شبکه توزیع شهر بنت و تعدادی از روستاهای شهرستان نیکشهر آسیب‌ رساند.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت منابع تأمین که عمدتا چاه‌های در حاشیه رودخانه‌ها هستند، به دلیل سیلابی بودنِ مناطق امکان دسترسی و ترمیم لوله‌های خطوط پمپاژ وجود نداشت، اما با فروکش کردن سیلاب و با عنایت به اهمیت تامین آب مورد نیاز خانواده‌های منطقه بلافاصله تیم‌های عملیاتی برای ترمیم آسیب‌ها وارد عمل شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه علیرغم تلاش پرسنل حاضر تنها یک روستا در منطقه با مشکل آب رو به رو است که به دلیل سیلابی بودن منطقه امکان استقرار جرثقیل و دسترسی به لوله آسیب دیده وجود ندارد.

قاسمی افزود: در صورت فروکش شدن این سیلاب اکیپ عملیاتی مستقر در آن منطقه برای ترمیم خط آسیب دیده بلافاصله وارد عمل خواهند شد.

برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

محمد رئیسی  اظهار کرد: عملیات برقرسانی به آخرین روستای گوردیم کنارک انجام شد و با توجه به از دست رفتن مسیر زمینی روستای گوردیم، برقرسانی به این روستا از طریق مسیر آبی و با طی مسافت حدود ۲ ساعته انجام که با این حساب برق تمامی روستاها پایدار شد.

وی با اشاره به خسارت بیش از ۹۵۰ میلیارد ریالی سیلاب و بارش سنگین بیش از ۴۰۰ میلی‌متری به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان، افزود: ۴۶۶ اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۲ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط جوی به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: به لطف الهی و خدمات شبانه‌روزی کارکنان زحمتکش این شرکت از مجموع ۴۴۵ روستای مناطق سیلزده که دچار خاموشی شده بودند، برق همه روستاها هم اینک پایدار شده است.

وی با بیان اینکه نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های کارکنان عملیاتی این شرکت جهت پایداری مجدد شبکه های برق بود، افزود: به دنبال وقوع این شرایط جوی، ۲۸۲ تیم عملیاتی به همراه تمامی تیم‌های پیمانکاری این شرکت نسبت به اصلاح و ساخت مجدد شبکه‌های آسیب دیده برق اقدام کردند.

رئیسی ادامه داد: شهروندان گرامی ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت بروز هرگونه خسارت یا خاموشی شبکه برق موارد را از طریق سامانه ۱۲۱ یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار