مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: اعتبارات مربوط به ایجاد زیرساخت‌های طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان محدود است.

حسن محمدی ادیب از اجرای ۹۱ طرح گردشگری سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دراستان اردبیل خبر داد و گفت: محدودیت اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باعث کندی اجرای طرح‌های زیرساختی در این بخش شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در اجرای پروژه گردشگری پل معلق ازناو خلخال آماده هستیم افزود: حداقل اعتبارات پیش بینی شده برای ایجاد زیرساختهای این طرح بزرگ ۲۰۰ میلیارد ریال است.

او اظهار داشت: در حالی که کل اعتبارات ایجاد زیرساختهای گردشگری در استان برای کمک به ۹۱ طرح در حال اجرای گردشگری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های طرح پل معلق خلخال بدون کمک گرفتن از سایر منابع اعتباری ملی امکان‌پذیر نیست.

محمدی ادیب افزود: در حالی که سرمایه‌گذاران همه ۹۱ طرح گردشگری استان منتظر مساعدت‌های دولتی و اداره کل میراث فرهنگی هستند، اساس توزیع اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر مبنای پیشرفت فازهای پیش بینی شده در طرح‌های گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای طرح پل معلق خلخال و تاخیر بیش از اندازه در ساخت آن گفت: در حالی که پروژه احداث پل معلق سرعین بسیار دیرتر از پل معلق خلخال آغاز شده ولی با تلاش سرمایه گذار این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا خرداد ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او تصریح کرد: ما متعهد به رفع موانع سرمایه‌گذاری از مقابل سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری هستیم، در عین حال انتظار از سرمایه‌گذاران این طرح‌ها نیز اجرا و تکمیل طرح بر اساس برنامه زمانبندی شده با استفاده از حداکثر توان مالی خود و پرهیز از تاخیر در زمان اجرای پروژه است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار