۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه رفع تصرف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری ساوه گفت: ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سال گذشته رفع تصرف شد.

کامیار گراوند اظهار کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیز داری این شهرستان در سال گذشته در قالب ۸۰ فقره پرونده، رفع تصرف ۸۸۱ هزار هکتار از اراضی ملی و چرای بی رویه چهار هزار و ۸۰۰ راس دام را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ فقره پرونده مربوط به تصرف اراضی و ۱۴ فقره نیز مربوط به چرای بی رویه در مراتع است اضافه کرد: با همکاری مراجع قضایی تا کنون ۱۹۰ هکتار از این اراضی پس از صدور حکم در قالب ۲۴ فقره پرونده از دست متصرفان در مناطق مختلف شهرستان خارج شده است.

گراوند یادآور شد: عمده این اراضی که از سوی متصرفان برای فعالیت های کشاورزی و یا ساخت ساز تصرف شده بود که پس از رفع تصرف اخذ جرایم و بازگشت به حالت اولیه این اراضی نیز پیگیری شده است.

وی افزود: پیگیری برای رفع تصرف بقیه اراضی نیز با همکاری دستگاه های قضایی تا صدور اسناد مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ادامه دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه گفت: تمام پرونده های مربوط به چرای بی رویه نیز به سر انجام رسیده که جریمه متخلفان و اخذ تعهد قضایی از آنان از جمله نتیجه این پرونده ها است.

تا کنون ۹۵ درصد اسناد اراضی ملی شهرستان ساوه در راستای اجرای قانون جامع حدنگار یا پروژه کاداستر تثبیت و سند تک برگی آنها صادر شد است.

ساوه یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان مرکزی است دارای ۳۶۰ هزار هکتار اراضی ملی است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.