هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در تشریح امدادرسانی به مناطق متاثر از آبگرفتگی گفت: امدادگران این جمعیت از آغاز وقوع سیلاب تاکنون به ۱۰ هزار و ۹۵۷ نفر در جنوب استان امدادرسانی کرده‌اند.

  سید محمد مهدی سجادی  در حاشیه بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان  گفت: براثر بارش‌های اخیر و شدت گرفتن برخی از مناطق شهری و روستایی در جنوب استان‌ آسیب دیدند و تعدادی از محورهای مواصلاتی مسدود شد.

وی با بیان اینکه نیروهای عملیاتی هلال‌احمر همواره در زمان‌های هشدار هواشناسی با امکانات و تجهیزات آماده باش هستند، گفت: براثر آبگرفتگی‌های اخیر و مسدود شدن راه‌ها ارتباط محور چابهار به نیکشهر برقرار شده و رفت و آمد در حال انجام است، تلاش برای بازگشایی محور چابهار _کنارک و زرآباد نیز در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به عملیات امداد هوایی با انجام ۸۳ سورتی پرواز در مناطق سخت گذر سیل زده این استان توسط بالگرد، بیان کرد: این پروازها برای انتقال اقلام زیستی و سایر اقلام برای رساندن به اهالی روستاهای در محاصره سیلاب انجام شده است.

سجادی ادامه داد: ۴۷۷ نیروی عملیاتی در قالب ۹۹تیم با بکارگیری ۹۵ دستگاه خودروی امدادی و تجهیزات سیلاب از شهرستان‌های تحت تاثیر به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

وی گفت: در این عملیات ها نیز ۲۲۷۶ تخته پتو، ۳۱۵ دستگاه چادر امدادی، ۲۸۶۰ کیلو گرم نایلون پوششی، ۴۹۲۸ بطری آب معدنی، ۱۱۸۸ تخته موکت، ۱۵۴۰ بسته غذایی ۱۰ روزه و ۴۹۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته و دیگر اقلام توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امدادرسانی به مناطق سیل زده توسط نیروهای هلال احمر تا بازگشت آرامش به منطقه تداوم می‌یابد.

 
 

برچسب ها: سیل ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار