ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

شهردار کلانشهر شیراز گفت:برای معرفی شاعران، بزرگان و مفاخر شهر شیراز آن طور که باید تلاش نشده و جا دارد که مقامات وزارت ارشاد و نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اهتمام بیشتری بورزند.

محمدحسن اسدی شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت سعدی شیرازی با بیان اینکه میزان گردشگر پذیری آرامگاه سعدی در ایام نوروز، مسئولیت ما را بسیار سنگین و دو چندان می‌کند، اظهار کرد: یکی از مشکلات آرامگاه در چند ماه گذشته موضوع استحکام بخشی مقبره شیخ اجل سعدی شیرازی بوده است.

او افزود: شهرداری شیراز تا آنجا که در توانش بوده برای بهسازی آرامگاه قدم برداشته است، البته این یک حرکت بسیار ناچیز بود و لازم است شهرداری و شورای شهر بیش از پیش برای معرفی این شاعر شیرین سخن تلاش کنند.

شهردار شیراز اضافه کرد: شهرداری نسبت به نصب سردیس سعدی در محل سفارت جمهوری اسلامی در تاشکند و همچنین نصب سردیس سعدی در پارک بین‌المللی دوستی شهر نانجینگ چین اقدام کرده و سال گذشته هم با برگزاری نمایشگاه عکس در سئول کره جنوبی و پچ مجارستان تلاش کرده بخشی از دین خود را در خصوص این شاعر نامی و حضرت حافظ و سایر مفاخر بلند آوازه این شهر و کشور ادا کند.

اسدی در عین حال گفت: برای معرفی شاعران، بزرگان و مفاخر شهر شیراز آن طور که باید تلاش نشده و جا دارد که مقامات وزارت ارشاد و نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اهتمام بیشتری بورزند.

شهردار شیراز گفت: این برنامه‌ها نیازمند اعتبار، مجوز و انجام یک سری اقداماتی است که امیدوارم در سال ۱۴۰۳ یک تحول بنیادی در این آرامگاه اتفاق بیفتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.