بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: تعدادی کتاب کمیاب متعلق به کتابخانه تربیت تبریز با پیگیری مسئولان کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی به کتابخانه بازگشت.

اسد باباییمدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: پیرو انتشار تصاویری از آگهی فروش چند جلد کتاب چاپ قدیمی متعلق به کتابخانه تربیت تبریز در یک کانال تلگرامی، با پیگیری مسئولان کتابخانه‌های عمومی از فروش این کتاب‌های کمیاب جلوگیری شده و به کتابخانه بازگردانده شد.

وی با اشاره به سوءاستفاده سودجویان بازار کتاب قدیمی از امانت کتاب کتابخانه‌های عمومی، گفت: هر چند پس از تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استفاده از کتب قدیمی و ارزشمند تابع مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی این نهاد است، اما پیش از آن تعدادی از کتاب‌های کمیاب توسط افراد سودجو از کتابخانه خارج می‌شد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات مهر‌های درج شده در کتاب‌ها و بررسی سامانه‌ها، خروج آنها (به دلیل عدم بازگشت از امانت یا سرقت) به پیش از ۲ دهه قبل برمی‌گردد.

بابایی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و پیگیری سریع از فرد آگهی‌دهنده، نسبت به عودت هشت نسخه کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز اقدام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار