آنچه درباره عاقبت عطار نیشابوری نمی‌دانید! + فیلم

عطار نیشابوری، نقش و تأثیر زیادی به روی بزرگان زمان خودش داشت.

فریدالدین محمد بن ابوبکر، معروف به عطار نیشابوری، شاعر و عارف معروف ایرانی قرن ششم و هفتم هجری است که در نگاه بقیه شاعران و بزرگان مقام و منزلت زیادی داشت.

مولانا از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شاعران و عارفان علاقه‌مند به عطار بود و حتی برخی از اشعار عطار را در کتاب مثنوی خودش شرح داد. مولوی درباره عطار این‌طور سرود: هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
نمی توانید شرح کتاب های عطار را برای دانلود بگذارید تا ما هم بفهمیم دقیقا عطار چی می گه و منظورش چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۱:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
مولانا؟؟!! مولای شما شاید باشه از طرف جمع صحبت نکنید. به جوان ها یاد بدید هرکسی قشنگ حرف می زنه و کلمات وحی رو زیبا نقل میکنه لزوما انسان سالمی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ای برادر گر چه مولانا در لغت یعنی مولای ما ، اما در گذر زمان و استعمال این کلمه ، این واژه در معنای شاعری به نام جلال الدین محمد بلخی تعیین پیدا کرده است، مثلاً گویند مولانا در مثنوی چنین می‌گوید، غزلیات شمس متعلق به مولانا است کتاب فیه ما فیه اثر مولانا است، در همه این استعمالات مولانا به معنی مولا و بزرگ ما نیست بلکه به معنی شاعر مشهور صاحب مثنوی معنوی است، این اولا
اما سلامت جناب مولانا، معرکه آراء است بعضی او را تا سرحد معصوم بالا برده و عده‌ای به او چوب تکفیر زده‌اند اما حق این است که تمثیلات مولانا در توصیف مسایل عرفانی بسیار عالی است ولی مانند هر کسی اشتباهاتی هم دارد باید سخن دان بود تا کسی مانند علامه محمدتقی جعفری مثنوی را شرح کرده باشد