رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۶۲ تا ۶۴ درصد از محیط کشور بر روی گسل یا حریم گسل‌ها قرار دارد بنابراین نظارت بر سازه جهت افزایش امنیت زندگی شهروندان اهمیت دارد.

محمد حسن نامی گفت: تاکنون زلزله و سیلاب بیشترین خسارت را به شهرها و روستاهای کشورمان وارد کرده؛ اما در کنار آن آتش‌سوزی، رانش زمین، فرونشست، سرمازدگی، خشکسالی، ریزگرد و سایر مخاطرات طبیعی در شهرها و روستاهای مختلف خسارت‌های هنگفتی را به بار آورده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر این که فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداری‌ها و همه مسئولان مرتبط با ساخت‌وسازها لازم است نسبت به اطمینان از رعایت ملاک‌ها و ضوابط ساخت‌وساز از سوی سازندگان دقت لازم را در نظر بگیرند، تأکید کرد: بناهای ساختمانی جدید کشور باید بر اساس استانداردهای روز جهان در برابر زلزله ۸ ریشتر مقاوم‌سازی شوند.

نامی با بیان اینکه ۶۲ تا ۶۴ درصد از محیط کشور بر روی گسل یا حریم گسل‌ها قرار دارد، افزود: تعداد ساختمان‌های ناایمن در کشور بسیار زیاد است، لذا توجه به کیفیت مصالح ساختمانی، محیط ساخت‌وساز و نظارت بر سازه جهت افزایش امنیت زندگی شهروندان اهمیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی وضعیت رودخانه‌های استان، گفت: وضعیت خوبی در این باره در استان وجود دارد و نیاز است در آینده برید و ساحل‌سازی در مواردی که نیاز است انجام شود.

معاون وزیر کشور به‌ضرورت بهره‌برداری از سد «معشوره» اشاره کرد و گفت: این سد ظرفیت بسیاری خوبی دارد که برای تأمین اعتبار آن پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

نامی آمادگی مدیران در پیشگیری از بحران را یک اولویت دانست و افزود: مهم‌ترین بحث در موضوع بحران، به‌ویژه در سیل و زلزله پیشگیری است.

وی به بازدید خود از مناطقی از لرستان که دچار رانش شده بود اشاره کرد و گفت: امید است با مباحث مهندسی و مستحکم‌سازی مناطق دارای رانش را بازسازی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به آمادگی این سازمان برای بهره‌برداری از فناوری‌های جدید مانند پرتودهی هسته‌ای و پرتودهی ازبین‌بردن آفات کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: اقدامات مؤثری می‌توان در این زمینه انجام داد.

نامی با اشاره به لزوم استفاده از بالگرد در لرستان، گفت: استفاده از بالگرد در امر اطفای حریق با تجهیزات لازم به‌صورت منطقه‌ای و تمرکزی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی از طریق بالگرد در سیلاب دو هفته پیش شهرستان الیگودرز در مناطق عشایری، گفت: باتوجه‌به اینکه بالگرد نیازمند نگهداری و مسائل فنی است استفاده از آن به‌صورت منطقه‌ای در لرستان فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
خیلی وقته روی گسل هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
۱۰۰ در صد هم بیابان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
پس دیوار بیرونی ساختمونا باید مقاومسازی بشه