تبلیغات انجام شده در فضای مجازی مبنی بر درمان دیابت با داروی گیاهی فاقد هرگونه قطعیت علمی است

 سیده فاطمه موسوی عمادی فوق تخصص بیماری‌های  گوارش و کبد بزرگسالان گفت: متاسفانه تعدادی از مردم مصرف داروهای گیاهی جهت کنترل دیابت و قطع انسولین را دارای اثرات مثبت فراوان و فاقد هرگونه عارضه ای می دانند در حالی که مصرف این داروهای گیاهی عوارض بسیار جدی و خطرناکی برروی بدن از جمله کبد می گذارد.
وی ادامه داد: برخی از گیاهان دارویی توانایی کاهش دادن قند خون را دارند، اما این بدان معنی نیست که به عنوان درمان بتوان از آنها استفاده کرد، زیرا میزان مصرف و زمان مصرف آن ناشناخته است و منجر به بروز عوارض جدی در بدن فرد می شود.
خانم دکتر موسوی گفت: افراد دیابتی با داشتن سبک زندگی سالم، ورزش منظم، مدیریت استرس و عدم استعمال دخانیات در کنار مراقبت های پزشکی لازم می توانند از زندگی طبیعی برخوردار باشند.
وی عنوان کرد: ابتلا به دیابت با انجام آزمایش خون مشخص می شود، معمولا دیابت نوع یک در کودکان شایع است که ناشی از اختلال عملکرد  سیستم ایمنی بدن است و برای درمان آن نیاز به تزریق انسولین است.
فوق تخصص بیماری‌های  گوارش و کبد بزرگسالان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دیابت نوع ۲ معمولاً از ۳۵  سالگی رخ می دهد که نوعی از سبک زندگی کم تحرک است و معمولا به استفاده از رژیم غذایی سالم و قرص های خوراکی کنترل می شود.

برچسب ها: طب سنتی ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار